Legendinis italų sportinių automobilių gamintojas Ferrari tikisi atgaivinti pardavimų augimą Kinijoje, pristatydamas savo pirmąjį visiškai elektrinį superautomobilį. Naujasis modelis, pavadintas Elettrica EV, bus oficialiai pristatytas šių metų spalį ir gali tapti pagrindiniu veiksniu, lemiančiu prekės ženklo pardavimų atsigavimą Didžiosios Kinijos regione.
Tikimasi, kad Elettrica Kinijoje bus apmokestinama pagal sudėtingą mokesčių sistemą, kurios tarifai sieks apie 30% nuo rekomenduojamos mažmeninės kainos. Tai yra gerokai mažiau nei tradiciniams Ferrari modeliams su galingais benzininiais varikliais. Pavyzdžiui, 12 cilindrų superautomobiliai, kurie yra inžinerinės tobulumo simbolis, šiuo metu Kinijoje apmokestinami kombinuotu tarifu, beveik keturis kartus didesniu – dėl importo muito, vartojimo mokesčio ir pridėtinės vertės mokesčio derinio. Kai kuriais atvejais ši bendra mokesčių norma gali viršyti 68%, žymiai padidindama galutinę automobilio kainą Kinijos vartotojams.
Ferrari generalinis direktorius Benedetto Vigna pripažino, kad būtent naujasis elektromobilis geriau atitiks Kinijos rinkos poreikius, atsižvelgiant į vietinius reguliavimo apribojimus ir besikeičiančius pirkėjų prioritetus. Interviu su Bloomberg jis pažymėjo, kad vienas iš naujų automobilių, kuris bus pristatytas 2025 metais, „geriau atitiks“ Didžiosios Kinijos regiono poreikius ir pridūrė: „Tai pagerins bendrą situaciją.“
Pardavimų atsigavimas Ferrari yra būtinas, nes pardavimai Didžiosios Kinijos regione smarkiai sumažėjo. Pirmąjį 2025 metų ketvirtį šio regiono automobilių tiekimas sumažėjo 25%, pasiekęs žemiausią lygį per pastaruosius beveik ketverius metus. Tokia situacija susidarė dėl bendro prabangių automobilių paklausos mažėjimo Kinijoje ekonomikos sulėtėjimo, nestabilių vartotojų nuotaikų ir atsargių potencialių pirkėjų elgsenos fone.
Prabangių automobilių rinka Kinijoje, apimanti transporto priemones, kurių pradinė kaina siekia bent 500 000 juanių (apie 69 200 JAV dolerių), 2020-2023 metais išliko gana stabili – apie 850 000 vienetų. Tačiau 2024 metais šis skaičius sumažėjo apie 20%, iki maždaug 677 000 vienetų, remiantis Šanchajaus automobilių konsultacinės bendrovės Thinkercar duomenimis.
Ferrari tradiciškai neturėjo didelės priklausomybės nuo Kinijos rinkos – šis regionas sudaro tik apie 10% bendros pasaulinės automobilių tiekimo apimties. Tačiau ši situacija gali pasikeisti, ypač atsižvelgiant į sparčiai vykstančią prekės ženklo elektrifikaciją. Būtent šis strateginis pokytis gali tapti galimybe sustiprinti Ferrari pozicijas Kinijoje, kur taikomi ypač griežti vidaus degimo variklių automobilių, ypač turinčių didesnį nei 4 litrų darbinį tūrį, reguliavimai. Tokie modeliai apmokestinami 15% importo muito, 40% vartojimo mokesčiu ir bent 13% PVM, todėl jų konkurencingumas ženkliai mažėja.
Šiame kontekste pirmosios visiškai elektrinės Elettrica modelio išleidimas atveria Ferrari naujas galimybes. Pagal galiojančią Kinijos politiką, elektromobiliai yra atleisti nuo vartojimo mokesčio, o tai jau dabar sukuria palankesnes sąlygas tokiems automobiliams, palyginti su benzininiais analogais. Tai, savo ruožtu, leis Ferrari ne tik sumažinti kainų barjerą potencialiems pirkėjams, bet ir geriau atitikti ekologinius reikalavimus bei Kinijos automobilių rinkos tendencijas.
Tuo tarpu didžiausia Ferrari rinka išlieka Jungtinės Valstijos, kur bendrovė taip pat turi reaguoti į kintančią tarifų politiką. Dėl Trumpo administracijos įvestų muitų Ferrari planuoja didinti kai kurių modelių kainas JAV rinkoje. Tačiau būtent Kinija šiuo metu laikoma strateginės permainos arena, kur pagrindinis dėmesys bus skiriamas inovacijoms, ekologijai ir prisitaikymui prie vietinių reguliavimo sąlygų.
Parašyti komentarą