Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Gal jau baigsite nuodyti aplinkinius? Jei turite dyzelinį automobilį, štai ką turite žinoti apie kietųjų dalelių filtrą
Automobiliai / Transporto priemonės

Gal jau baigsite nuodyti aplinkinius? Jei turite dyzelinį automobilį, štai ką turite žinoti apie kietųjų dalelių filtrą

Užsikišęs filtras
Dalintis

Jei turite gana modernų dyzelinį automobilį, vienas iš svarbiausių komponentų, užtikrinančių variklio veikimą ir aplinkosaugos reikalavimų laikymąsi, yra dyzelinių dalelių filtras (DPF). Ką reikia apie jį žinoti?

Ši sistema, kuri šiandien montuojama ir kai kuriuose benzininiuose varikliuose, yra labai svarbi mažinant išmetamųjų teršalų kiekį. Tačiau ji taip pat yra viena iš dažniausiai pažeidžiamų dalių, jei nėra tinkamai prižiūrima.

 

Kas yra kietųjų dalelių filtras ir kokia jo paskirtis?

Kietųjų dalelių filtras – tai išmetimo sistemos įtaisas, kuris sulaiko smulkias suodžių daleles. Kad filtras neužsikimštų, automobilyje periodiškai vyksta regeneracijos procesas, kurio metu aukštoje temperatūroje sudeginamos susikaupusios liekanos.

Jei turite dyzelinį automobilį, svarbu žinoti, kaip veikia kietųjų dalelių filtras, kad išvengtumėte nemalonių gedimų ir problemų per techninę apžiūrą.

FAP filtras

Kokia yra pagrindinė kietųjų dalelių filtro problema

Kad filtras išliktų veiksmingas, jį reikia reguliariai regeneruoti – tai procesas, kurio metu sudeginami susikaupę suodžiai, kad neužsikimštų. Šis procesas vyksta automatiškai, be vairuotojo įsikišimo, ir yra dviejų tipų: pasyvusis ir aktyvusis regeneravimas.

Pasyvusis regeneravimas. Pasyvusis regeneravimas yra nuolatinis ir natūralus procesas, vykstantis be variklio valdymo sistemos įsikišimo. Jis vyksta, kai variklis ilgą laiką veikia aukštoje temperatūroje, pavyzdžiui, važiuojant greitkeliais. Tokiomis sąlygomis išmetamųjų dujų temperatūra pasiekia 350-500 °C, todėl suodžiai lėtai oksiduojasi, reaguodami su azoto dioksidu (NO₂) ir virsta anglies dioksidu (CO₂).

Filtre esanti platinos danga veikia kaip katalizatorius, padedantis šiam procesui vykti efektyviai ir palaipsniui, nedidinant degalų sąnaudų ir nedarant įtakos variklio veikimui.

Aktyvus regeneravimas. Jei važiavimo sąlygos neleidžia pasiekti reikiamos pasyvaus regeneravimo temperatūros, įjungiamas aktyvus regeneravimas. Šiuo atveju variklio valdymo sistema sąmoningai padidina išmetamųjų dujų temperatūrą iki 600-650 °C, kad susikaupę suodžiai sudegtų.

Aktyvioji regeneracija pradedama, kai jutiklis nustato, kad suodžių lygis pasiekė tam tikrą ribą. Šis procesas paprastai trunka apie 10 minučių, o kad jis būtų sėkmingas, gali prireikti specialių vairavimo korekcijų. Važiuojant mieste, kai variklis dirba mažomis apkrovomis ir žemoje temperatūroje, aktyvusis regeneravimas yra ypač svarbus, siekiant išvengti filtro užsikimšimo.

 

Kas nutinka, jei regeneracija nėra baigta

Jei vairavimo stilius arba eismo sąlygos neleidžia visiškai užbaigti aktyvaus regeneravimo, filtre ir toliau kaupiasi suodžiai, kurie gali smarkiai užsikimšti. Ekstremaliomis aplinkybėmis filtras gali taip užsiteršti, kad automatinis regeneravimas taps nebeįmanomas ir teks atlikti priverstinį valymą autoservise arba net pakeisti filtrą.

Be to, jei regeneruoti bandoma per daug prisotintą filtrą, temperatūra gali pasiekti kritinį lygį, o tai gali sugadinti patį filtrą. Siekiant to išvengti, kai kuriose transporto priemonėse prietaisų skydelyje įrengta įspėjamoji lemputė, informuojanti vairuotoją apie būtinybę sureguliuoti regeneracijai skirtą važiavimo režimą.

DPF filtų įspėjamosios lemputės

Kaip padėti regeneracijai?

Siekiant išvengti problemų ir pailginti filtro tarnavimo laiką, rekomenduojama laikytis toliau nurodytų principų:

  • Važiuokite pastoviu greičiu ir vidutiniu greičiu bent 20 minučių.
  • Venkite važinėti tik mieste ir reguliariai leiskitės į ilgesnes keliones, kad paskatintumėte regeneraciją.
  • Atkreipkite dėmesį į prietaisų skydelyje esančią įspėjamąją lemputę ir jai užsidegus nedelsdami imkitės veiksmų pagal transporto priemonės naudojimo instrukciją.

Laikydamiesi šių rekomendacijų užtikrinsite efektyvų filtro veikimą, sumažinsite brangiai kainuojančio remonto riziką ir padėsite išlaikyti dyzelinio variklio efektyvumą bei poveikį aplinkai.

Šaltinis: dzentlmenis.lv

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

8 Komentarai

guest
8 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Rimas
Rimas
prieš 3 mėnesių

Bent jau JAV Trumpas pastatys i vieta tuos zaliuosius idijotus, zaliuju saikoi ypac reiskiasi begalves motereles, kurios ne velnio nesupranta technikoi, bet nustatineja reikalavimus gamintojams, gamintojai prikuria visokiu agregatu varikliams bet tie neilgaamziai, tenka remontuot, keisti dalis, tas dalis kad pagamint tenka atmosfera terst, kuro sanaudos didesnes su tom ekologiskom nesamonem. Patikrinta, vilkikai euro5, euro6, su ispjautais katalikais atitinka ismetimo normas ant prietaisu tech apziurose, tai velniam tos nesamones ?

Ooo
Ooo
prieš 3 mėnesių

Jau įrodė, kad stabdžių kaladėlių dulkės daug pavojingesnės nei dizelio tarša. E- mašinos turi didesnį svorį, dulkių susidaro daugiau. Be to, mokslinkai pamiršo vieną faktą. Dulkės beveik neturi kvapo. Ir jei su dizelinu mes galime daug maž jausti koks užteršumas, su kaladelių dulkem tas pats kaip su radiacija. Pavojus yra, bet tu jį nejauti.

Paskutinį kartą redagavo prieš 3 mėnesių Ooo
Mantas
Mantas
prieš 3 mėnesių

Skersa dejau ant jusu ekologijos . Pirma diena spjoviau dpf katalika .

Petras Dovydaitis
Petras Dovydaitis
prieš 3 mėnesių

Aš ispjoviau filtra db net geriau traukia . Labai laimingas 😇

Nudists medis
Nudists medis
prieš 3 mėnesių

Nemalkit šūdo su tuo savo žaliuoju smegenų plovimu.Tikriausiai autorius nėra girdėjas apie AB.

Bambalinis
Bambalinis
prieš 3 mėnesių

Ant to dyzelio uzsokot kaip narkamanai. Apie benza pasiuostykit geriau. Arba parasykit kaip masiskai kertami medziai Lietuvoje. Man poc*** as tarsos mokesti susimokejau uz dyzeliauska.

Jonas
Jonas
prieš 3 mėnesių

Benzinas nuodija dsugiau moksliskai irodyta

Vaclovas
Vaclovas
prieš 3 mėnesių

Benzininiai automobiliai žmones nuodija daugiau negu dyzeliniai!
Prisikvėpavęs benzininio automobilio išmetamūjų dujų žmogus miršta per 5 minutes.
O nuo dyzelinio automobilio išmetamūjų dujų žmogus nemiršta!

Panašūs straipsniai
Dūmingumo patikra

Primename: nuo 2026 m. dalis dyzelinių automobilių techninės apžiūros gali būti neįveikta

Nuo kitų metų tam tikrų dyzelinių variklių automobilių savininkams kasmetinės techninės apžiūros...

Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...