Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Išsprendė senų elektromobilių problemą. Važiuos taip ilgai kaip vidaus degimo automobiliai
Automobiliai / Transporto priemonės

Išsprendė senų elektromobilių problemą. Važiuos taip ilgai kaip vidaus degimo automobiliai

Nauja CATL baterija Freevoy Super Hybrid Battery
Dalintis

Kinai sukūrė gamyklinių traukos baterijų pakaitalus populiariems elektromobilių modeliams – „BMW i3“ ar „Volkswagen e-Golf“. Tai reiškia, kad už dalį gamyklinės baterijos vertės tokių automobilių savininkai galės padvigubinti gamyklinį nuvažiuojamą atstumą. Gamintojo „Martigi Manufacturing“ teigimu, už maždaug 5 000 JAV dolerių sumą senesniam elektromobiliui galima įkvėpti visiškai naują gyvenimą ir pailginti jo karjerą kelyje puse milijono kilometrų.

Jūsų elektromobilis gali važiuoti amžinai. Jums tereikia 5000 eurų

Nors susidomėjimas elektra varomais automobiliais nuolat auga, daugelis Europos vairuotojų atsargiai žiūri į elektromobilių pirkimą. Per visus praėjusius metus į Senojo žemyno kelius išvažiavo 3 mln. tokių transporto priemonių. Palyginimui, Kinijoje per tą patį laikotarpį parduota daugiau kaip 11 mln. elektromobilių. Nenuostabu, kad būtent kinai rado būdą, kaip prailginti transporto priemonių, kurių traukos baterijos susidėvėjo, tarnavimo laiką.

Naujas elektromobilio akumuliatorius perpus pigiau. Štai kaip dabar atrodo automobilių tiuningas

Apskaičiuota, kad, priklausomai nuo to, kiek gilinamasi į gamybos procesą ir žaliavų kilmę, ekspertų teigimu, šiandien Kinija kontroliuoja 60-75 proc. ličio jonų akumuliatorių rinkos. Todėl nenuostabu, kad Vidurio Karalystėje jau veikia įmonės, kurios savarankiškai kuria ir gamykloje gamina naujus akumuliatorius populiariems elektriniams automobiliams. Dėl technologinės pažangos taip sureguliuotas automobilis – tiesiogine to žodžio prasme – įgauna naują gyvenimą. Veikimas gali būti iki dviejų kartų geresnis nei tada, kai nuo surinkimo linijos nuriedėjo visiškai naujas automobilis.

Ateityje naudosime naujo tipo baterijas

Kiek kainuoja naujas elektromobilio akumuliatorius?

Idėja pakeisti elektromobilio akumuliatorių atrodo gana gera mintis. Ypač senesnių transporto priemonių akumuliatoriai buvo gana paprastos konstrukcijos (be aušinimo skysčiu), todėl pakeisti susidėvėjusį komponentą nėra sudėtinga. Tereikia atsukti kelis varžtus ir galbūt perdaryti gamyklines elektros jungtis. Visa kita yra „tik“ programavimas. Vis dar reikia „išmokyti“ automobilį naujo akumuliatoriaus parametrų.

BMW i3 pavyzdys puikiai iliustruoja, kokia didelė pažanga padaryta elektromobilių srityje. 2013-2022 m. gamintas modelis buvo siūlomas trijų variantų, besiskiriančių akumuliatoriaus talpa:

  • 60 Ah (21,6 kWh),
  • 94 Ah (33,2 kWh),
  • 120 Ah (42,2 kWh).

Nuvažiuojamas atstumas nebuvo įspūdingas. Bazinis modelis vienu įkrovimu nuvažiavo kuklų 110 km atstumą. Aukščiausio modelio – iki 246 km.

Gamyklinis naujas BMW i3 60 Ah akumuliatorius ASO kainuoja daugiau nei 56 000 svarų sterlingų. Kiniškas pakaitalas, sukurtas „ Martigi Manufacturing“, kainuoja 5800 JAV dolerių, arba apie 25 500 zlotų. Tačiau mainais gauname ne 21,6 kWh, kaip buvo originalios baterijos atveju, o net 54 kWh.

 

Kiek laiko tarnaus elektromobilio akumuliatorius?

Martigi Manufacturing akumuliatorių bloką sudaro nikelio-kobalto-mangano elementai, pagaminti CATL. Sumontavus naująją bateriją, BMW i30 60Ah nuvažiuojamas atstumas padidėja daugiau nei tris kartus. Vietoj 110 km vienu įkrovimu dabar galima nuvažiuoti daugiau nei 370 km. Gamintojas paskelbė vaizdo įrašą, kuriame matyti, kad automobilis su naujuoju akumuliatoriumi gali įveikti 300 km atstumą važiuodamas 100 km/val. greičiu.

Kaip ir originalųjį akumuliatorių – pakaitalą galima įkrauti 50 kW nuolatinės srovės srove. Tikimasi, kad patys akumuliatoriai tarnaus ne mažiau kaip 2 000 ciklų ir jiems suteikiama trejų metų garantija. Net darant prielaidą, kad automobilis vienu įkrovimu iš tikrųjų nuvažiuos apie 250 km , 2000 ciklų eksploatavimo trukmė reiškia, kad akumuliatorius turėtų tarnauti bent pusę milijono kilometrų.

Martigi Manufacturing asortimentas neapsiriboja vien BMW i3. Įmonės kataloge taip pat yra, pavyzdžiui, „Volkswagen e-Golf“ akumuliatorių pakaitalų . Vietoj gamyklinių 24,2 arba 35,8 kWh, kinų sukurtame pakete siūloma 58 kWh talpa. Teigiama, kad Kinijos gamintojas taip pat rengia rinkinį „Renaut ZOE“, kurio talpa – 63,1 kWh.

Gamyklinių akumuliatorių keitimo rinkos augimas reiškia, kad prieš kelerius metus išdėstyta naudotų automobilių gamyklų vizija, kuriose naudoti automobiliai, prieš juos grąžinant į rinką, būtų „gamykliškai atnaujinami“, įgauna vis daugiau prasmės. Uždaro ciklo ekonomikos amžiuje, kai traukos akumuliatoriams suteikiami atskiri pasai, kad būtų galima lengviau stebėti jų gyvavimo ciklą ir pagerinti perdirbimą, elektra netrukus gali tapti išties ekologiška ir išlikti eksploatuojama rekordiškai ilgai.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...

Automobilio navigacija

Navigacijai su GPS atėjo galas. Vairuotojai privalo grįžti prie popierinių žemėlapių

Ar įsivaizduoji, kad viduryje kelionės tavo navigacija rodo, jog važiuoji per Kuršių...

Dreba automobilio vairas

Automobilis dreba važiuojant? Patikrinkite šiuos elementus

Vibracijos, jaučiamos važiuojant automobiliu, gali signalizuoti tiek apie nedidelius netikslumus, tiek apie...

Naujas kelio ženklas Lenkijoje F-24 / vivooo / Shutterstock.com

Lenkijoje vienas po kito dygsta nauji kelio ženklai. „Pamatysite F-24 ir gal prieš eismą nebevažiuosite?”

Pastaruoju metu didele problema tapo vairuotojai, kurie į greitkelį ar automagistralę įvažiuoja...