Padėtis automobilių pramonėje kelia vis didesnį nerimą, ir problemų patiria ne tik Vokietijos milžinai. Remiantis neseniai „Financial Times“ paskelbtu pranešimu, „Nissan“ taip pat susidūrė su rimtais finansiniais sunkumais. Japonijos gamintojas jau kurį laiką nuostolingai parduoda savo modelius ir buvo priverstas ieškoti naujo ilgalaikio investuotojo.
Bendrovė „Nissan“ papildė automobilių gamintojų, susiduriančių su rimtomis finansinėmis problemomis, gretas. Kaip teigiama dienraščio „Financial Times“ paskelbtame pranešime, japonų prekės ženklas jau ilgą laiką patiria didelių nuostolių parduodamas savo automobilius. Lapkritį atskleisti 2024 m. antrojo ketvirčio rezultatai, rodantys drastišką veiklos pelno sumažėjimą – nuo 1,5 mlrd. dolerių prieš metus iki vos 224,3 mln. dolerių. Grynąja prasme bendrovė pranešė apie 65,4 mln. dolerių nuostolį.
Nissan ant prarajos krašto. Bendrovė atleidžia darbuotojus ir mažina gamybą
Silpni pardavimai JAV ir Japonijoje paskatino „Nissan“ šio mėnesio pradžioje atleisti daugiau kaip 9 000 darbuotojų ir beveik 20 proc. sumažinti gamybą. Bendrovės skaičiavimais, ji sutaupys 3 mlrd. dolerių dėl plataus masto restruktūrizavimo ir išlaidų mažinimo programos įgyvendinimo. Generalinis direktorius taip pat paskelbė, kad perpus sumažins savo atlyginimą, o akcininkai pradėjo ieškoti ilgalaikio investuotojo, pavyzdžiui, banko ar didelės draudimo grupės, kuris pakeistų dalį „Renault“ akcijų. Be to, „Nissan“ planuoja sumažinti savo turimą „Mitsubishi“ akcijų paketą parduodama 10 proc. savo akcijų. Taip bendrovė galėtų gauti iki 450 mln. dolerių pelno.
Taip pat skaitykite: Ne tik „Volkswagen”, „Bosch” taip pat skelbia apie milžiniškus darbuotojų atleidimus
Laikraščio „Financial Times“ pranešime teigiama, kad jei prekės ženklas neras išeities iš keblios padėties, „jo dienos iš esmės suskaičiuotos“. Du anoniminiai „Nissan“ vadovai interviu dienraščiui netgi pareiškė, kad bendrovei liko „12-14 mėnesių išgyventi“.
Iki šiol atkūrimo planai buvo nesėkmingi
Nissan“ problemos pradėjo didėti po to, kai buvo suimtas prieštaringai vertinamas buvęs jos vadovas Carlosas Ghosnas, be kitų kaltinimų, kaltinamas korupcija. Ghosnas galiausiai pabėgo iš Japonijos ir rado prieglobstį Izraelyje, o įmonės vairą perėmė Makoto Učida. Netrukus paaiškėjo, kad jo vadovavimas buvo neefektyvus, ir „Nissan“ pelnas greitai ėmė mažėti.
2023 m. pradžioje „Nissan“ paskelbė planą „The Arc“, kuriuo buvo siekiama iki 2027 m. kovo 31 d. pasibaigsiančių finansinių metų padidinti metinius pasaulinius pardavimus vienu milijonu automobilių. Pasiekus šį tikslą, per metus būtų parduodama apie 4,7 mln. automobilių. Tačiau jau tuo metu, kai buvo paskelbtas šis planas, šie skaičiai buvo mažesni už ankstesnius Učidos prieš trejus metus nustatytus tikslus. Dar blogiau tai, kad jau žinoma, jog planas „Arka“ taip pat žlugo, o tai dar labiau pagilino Japonijos gamintojo krizę.
Šaltinis: Interia.pl
Pakėlus mašinų kainą ~ 45% per kelis metus, kažin ar išsikapstysi…
Ghosnas buvo protingas ir jam daug kas pavydėjo. Reikia jį grąžinti atgal.