Jau kurį laiką nebepilame E5 degalų, o naudojame E10 degalus. Tokie pakeitimai buvo įvesti atsižvelgiant į ES reikalavimus mažinti anglies dioksido išmetimą. Ar pasitvirtino pirminiai vairuotojų nuogąstavimai dėl neigiamo E10 benzino poveikio varikliams?
E5 degalų išėmimą iš prekybos lėmė teisės aktai, kuriais siekiama sumažinti kenksmingų dujų, ypač CO2, išmetimą ir taip sumažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro bei pagerinti oro kokybę. E5 benzino sudėtyje galėjo būti ne daugiau kaip 5 proc. biokomponentų, o E10 degaluose jų gali būti iki 10 proc.
Vairuotojai neslėpė susirūpinimo dėl E10 žymimo 95 markės benzino atsiradimo, nes kai kuriose transporto priemonėse pagrįstai baimintasi, kad jis gali pažeisti guminius o-tipo sandariklius ir sukelti greitesnę metalinių detalių koroziją.
Daugiausia gedimų grėsė senesniems, iki 2000 m. pagamintiems automobiliams su tiesioginiu degalų įpurškimu arba karbiuratoriais.
Ar vairuotojai skundžiasi padažnėjusiais gedimais?
Rizika, susijusi su perėjimu nuo E5 prie E10 benzino, daugumai vairuotojų buvo beveik nereikšminga, nes transporto priemonės jau gamykloje buvo pritaikytos važiuoti degalais, kuriuose yra iki 10 % biokomponentų.
Patys mechanikai teigia, kad problemos dažniausiai kyla dėl paties medžiagų amžiaus ir nusidėvėjimo, o ne dėl to, kad pilami E10 degalai. Lygiai taip pat greitai, kaip ir kilo karštos vairuotojų diskusijos, jos greitai išblėso.
E10 degalai – kuo jie skiriasi nuo E5 benzino?
Naujajame benzine, kurio oktaninis skaičius yra 95, yra iki 10 % biokomponentų; jis pakeitė savo pirmtaką, žymimą E5, kuriame buvo iki 5 % biokomponentų. Pagrindinė sudedamoji dalis, išskirianti naują degalų rūšį, yra bioetanolis, kuris daugiausia gaunamas iš biomasės, t. y. grūdų, bulvių, cukrinių runkelių arba kukurūzų.
Pokyčius pirmiausia diktuoja ekologijos klausimas – degalai su didesniu biokomponentų kiekiu išskiria mažiau kenksmingo CO2, azoto oksidų ir kietųjų dalelių. Naujasis benzinas taip pat padeda siekti ES tikslo, kad 14 proc. transporto degalų sudarytų degalai, pagaminti iš atsinaujinančių žaliavų, ir mažina priklausomybę nuo iškastinio kuro.
E10 benzinas yra suderinamas su didžiąja dauguma automobilių. Šios informacijos ieškokite ant degalų bako dangtelio ir vadove.
Ar E10 degalai gali pakenkti varikliui?
E10 benzino nerekomenduojama naudoti automobiliuose, kuriuose yra karbiuratoriai arba tiesioginio įpurškimo sistema. Šio apribojimo priežastis – dėl didesnio etanolio kiekio greičiau pažeidžiamos degalų sistemoje naudojamos medžiagos.
Todėl gali kilti problemų su degalų siurbliu, žarnomis ar filtrais. Taip pat verta paminėti, kad degaluose esantis alkoholis yra higroskopiškas, todėl juose gali būti šiek tiek vandens, dėl kurio gali prasidėti aliuminio korozija arba oksidacija. Variklis yra atsparus, tačiau degalų tiekimo įranga – ne. Todėl degalų pakeitimas iš E5 į E10 gali turėti neigiamą poveikį tik tiekimo sistemai, bet ne pačiam varikliui.
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą