Variklio alyva žiemą dirba itin sudėtingomis sąlygomis. Tai ne vienintelė priežastis, dėl kurios pavasarį, t. y. iš karto po žiemos, reikia keisti alyvą į šviežią. Ekspertas paaiškina, kodėl tai reikia atlikti būtent tada.
Alyva blogėja ir genda visais metų laikais, tačiau ypač dviem laikotarpiais. Vasarą ją veikia itin aukšta temperatūra, dažnai viršijanti 100 laipsnių Celsijaus, todėl greitai sumažėja klampumas. Tačiau žiema alyvai yra tikras košmaras.
„Neabejotinai svarbiausias veiksnys, turintis įtakos alyvos būklei žiemą, yra rytinis užvedimas ir kasdieninė rida. Žiemą automobiliu dažniau važiuojame labai trumpus atstumus, o tai reiškia, kad alyva nuolat nepakankamai įkaista. Joje kaupiasi vanduo (kondensatas), kuris mažina alyvos efektyvumą”, – aiškina ‚Moto-Profil‘ autoservisų tinklo ‚ProfiAuto Serwis‘ ekspertas Adamas Lehnortas.
Senesniuose automobiliuose garų kondensacijos reiškinį galima pastebėti ant alyvos matuoklio arba po alyvos dangteliu. Tuomet matome nuosėdas, panašias į kavą su pienu, arba geltonas nuosėdas. Tokiu atveju verta nukeliauti į servisą ir pasitikrinti variklį bei pakeisti tepalus, informuoja ekspertas.
Norint pagerinti alyvos būklę, reikia gerai įšildyti variklį, t. y. nuvažiuoti bent 20-40 km (vienu važiavimu, neužgesinus variklio).
„Mano nuomone, nėra geresnio laiko keisti alyvą nei laikotarpis po žiemos arba net žiemos pabaigoje, kai šalti orai jau praėjo. Taip pat gerai keisti alyvą rudenį, kai ji kelis mėnesius vasarą dirbo aukštoje temperatūroje ir jau gali būti smarkiai susidėvėjusi”, aiškina Lehnortas.
Jei alyvą keičiate tik kartą per metus, „ProfiAuto Serwis“ ekspertas pataria alyvą keisti pavasarį. Kaip jis pabrėžia, alyva ne tik tepa, bet ir išsklaido šilumą, todėl prieš vasaros laikotarpį verta turėti šviežios, kad ji tinkamai atliktų šią funkciją.
Alyva taip pat sutepa turbokompresoriaus rotoriaus guolį, turi įtakos skirstymo veleno fazinio mazgo tarnavimo laikui, o kai kuriose konstrukcijose – ir paskirstymo diržui ar grandinei, priduria ekspertas.
Šaltinis: autokult.pl
Visada maniau jog po 10-15kkm , bet nuotrauka motociklo, tai litras šen, litras ten, kad ir kas porą mėn keičiam. Pastatėm žiemai – keičiam. Pavasaris norisi užkurti keičiam. Nėr kas veikti davai alyvą pakeičiam, juk ji genda visais metų laikais.
Alyvą reikia keisti pagal gamintojo rekomendacijas. Jeigu eksploatavimo sąlygos sunkios:-važiavimas mieste su sustojimais,- automobilis stovi daug su dirbančiu varikliu, alyvos keitimo intervalą būtina trumpinti, kartais net per pusę.
Rudenį ir žiemą geriau nekeisti, nes sunkau vedasi variklis