Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Kai užsidega ši lemputė, vairuotojus apima panika. Didžiausia klaida? Išjungti variklį
Automobiliai / Transporto priemonės

Kai užsidega ši lemputė, vairuotojus apima panika. Didžiausia klaida? Išjungti variklį

Užsikišęs DPF filtras
Dalintis

Tai viena mįslingiausių automobilio lempučių, nes ji pasirodo ne visų tipų automobiliuose. Kai jis užsidega, paprastai tai pranašauja bėdą. Ką daryti, jei užsidega DPF lemputė? Štai daugelis daro ir net nepagalvoja.

Variklių gamintojai stengiasi mažinti poveikį aplinkai diegdami naujoves degalų formulėse ir tobulindami technologijas. Tai viena iš priežasčių, kodėl kai kuriuose automobiliuose atsirado dyzelino kietųjų dalelių filtras (DPF) – vienas svarbiausių transporto priemonės išmetamųjų dujų valymo įtaisų. Jis veikia sulaikydamas ir kaupdamas teršalus, kad sumažintų dyzelinių variklių išmetamų kietųjų dalelių kiekį.

Ar galite vairuoti su užsikimšusiu kietųjų dalelių filtru? Taip elgiantis gali kilti problemų

Šiuolaikinėse transporto priemonėse įrengta daug jutiklių, kurie stebi variklio veikimą. Nustatę problemas, jie apie jas praneša transporto priemonės kompiuteriui. Tuomet prietaisų skydelyje užsidega oranžiniai įspėjamieji simboliai, kurie gali padėti nustatyti kietųjų dalelių filtro problemas ir pašalinti jas, kol jos netapo rimtesnės. Šis informuoja, kad prasidėjo standartinis savaiminio išsivalymo procesas, o toliau važiuoti netgi patartina, kad įsitikintumėte, jog viskas vyksta gerai.

Užsikimšus kietųjų dalelių filtrui, problemos ignoravimas gali turėti įvairių pasekmių. Vienos iš rimčiausių yra šios:

  • Sumažėjęs variklio našumas,
  • Padidėjusios degalų sąnaudos,
  • Galimi automobilio komponentų ir mazgų pažeidimai.

Kokia yra DPF degimo procedūra? Dėl gedimo kyla rimtų pasekmių

Šiuo metu daugumoje automobilių modelių, kuriuose įrengtas kietųjų dalelių filtras, vairuotojui suteikiama galimybė pačiam atlikti DPF sudeginimo procesą. Kai kuriais atvejais ji įsijungia automatiškai. Regeneracija vyksta varikliui išlaikant nuolatinį didelį sūkių dažnį, kad jis pasiektų pakankamai aukštą temperatūrą ir galėtų sudeginti susikaupusius suodžius. Geriausios sąlygos yra važiuojant greitkeliu, kai nuvažiuojamas ilgesnis atstumas ir pasiekiamas didesnis greitis (priklausomai nuo taršos lygio, tai turėtų trukti nuo 15 iki 30 minučių). Per ankstyvas variklio išjungimas degant DPF filtrui yra viena didžiausių klaidų, kuri gali mums kainuoti abiejų agregatų sugadinimą ir brangų remontą.

Šaltinis: Moto.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Voyah Free+

„Voyah Free+“ su „Huawei“ protu: ar Kinijos prabangus krosoveris privers sunerimti Europos gamintojus?

Pastaraisiais metais tapo įprasta skeptiškai vertinti Kinijos automobilių pramonės bandymus įsitvirtinti aukščiausios...

Įdomus mygtukas automobilyje

Vairuotojams parodė slaptą mygtuką variklio paleidimui iš naujo

Šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti daugybe saugos funkcijų, apie kurių egzistavimą daugelis vairuotojų net...

Kas atsitiks, jei elektromobilis išsikraus iki 0

Kai „Tesla” akumuliatorius išsikrauna iki nulio: technologijos ribos ir realybė

Elektromobilių era keičia ne tik mūsų kelionių pobūdį, bet ir verčia iš...