Tai viena mįslingiausių automobilio lempučių, nes ji pasirodo ne visų tipų automobiliuose. Kai jis užsidega, paprastai tai pranašauja bėdą. Ką daryti, jei užsidega DPF lemputė? Štai daugelis daro ir net nepagalvoja.
Variklių gamintojai stengiasi mažinti poveikį aplinkai diegdami naujoves degalų formulėse ir tobulindami technologijas. Tai viena iš priežasčių, kodėl kai kuriuose automobiliuose atsirado dyzelino kietųjų dalelių filtras (DPF) – vienas svarbiausių transporto priemonės išmetamųjų dujų valymo įtaisų. Jis veikia sulaikydamas ir kaupdamas teršalus, kad sumažintų dyzelinių variklių išmetamų kietųjų dalelių kiekį.
Ar galite vairuoti su užsikimšusiu kietųjų dalelių filtru? Taip elgiantis gali kilti problemų
Šiuolaikinėse transporto priemonėse įrengta daug jutiklių, kurie stebi variklio veikimą. Nustatę problemas, jie apie jas praneša transporto priemonės kompiuteriui. Tuomet prietaisų skydelyje užsidega oranžiniai įspėjamieji simboliai, kurie gali padėti nustatyti kietųjų dalelių filtro problemas ir pašalinti jas, kol jos netapo rimtesnės. Šis informuoja, kad prasidėjo standartinis savaiminio išsivalymo procesas, o toliau važiuoti netgi patartina, kad įsitikintumėte, jog viskas vyksta gerai.
Užsikimšus kietųjų dalelių filtrui, problemos ignoravimas gali turėti įvairių pasekmių. Vienos iš rimčiausių yra šios:
- Sumažėjęs variklio našumas,
- Padidėjusios degalų sąnaudos,
- Galimi automobilio komponentų ir mazgų pažeidimai.
Kokia yra DPF degimo procedūra? Dėl gedimo kyla rimtų pasekmių
Šiuo metu daugumoje automobilių modelių, kuriuose įrengtas kietųjų dalelių filtras, vairuotojui suteikiama galimybė pačiam atlikti DPF sudeginimo procesą. Kai kuriais atvejais ji įsijungia automatiškai. Regeneracija vyksta varikliui išlaikant nuolatinį didelį sūkių dažnį, kad jis pasiektų pakankamai aukštą temperatūrą ir galėtų sudeginti susikaupusius suodžius. Geriausios sąlygos yra važiuojant greitkeliu, kai nuvažiuojamas ilgesnis atstumas ir pasiekiamas didesnis greitis (priklausomai nuo taršos lygio, tai turėtų trukti nuo 15 iki 30 minučių). Per ankstyvas variklio išjungimas degant DPF filtrui yra viena didžiausių klaidų, kuri gali mums kainuoti abiejų agregatų sugadinimą ir brangų remontą.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą