Šiuolaikiniai automobiliai turi daug technologinių patobulinimų, leidžiančių vairuotojams realiuoju laiku gauti svarbią informaciją apie transporto priemonės techninę būklę ir efektyvumą. Tarp šių galimybių yra ir momentinis degalų sąnaudų rodiklis. Jis reaguoja į kiekvieną akceleratoriaus ar stabdžių pedalo paspaudimą ir keičiasi tiesiog akyse. Paaiškiname, kaip šiuos dydžius apskaičiuoja borto kompiuteris.
Reikėtų suprasti, kad tai labai sudėtingas jutiklių ir algoritmų darbas. Elektroninis variklio valdymo blokas (ECU) nuolat renka duomenis iš dešimčių jutiklių: degalų sąnaudų, variklio sūkių dažnio, droselio padėties, slėgio įsiurbimo kolektoriuje ir kt. Gavęs šią informaciją, jis akimirksniu apskaičiuoja, kokį atstumą automobilis gali nuvažiuoti su vienu litru degalų arba kiek litrų prireiks 100 km nuvažiuoti.
Kartu ekspertai atkreipia dėmesį, kad degalų sąnaudų rodiklis nėra tikslus. Realaus laiko duomenys nuo galutinių gali skirtis 5-10 %. Netikslumo priežastys yra apvalinimo, skaičiavimo klaidos arba duomenų nesuderinamumas su realiomis sąnaudomis. Nepaisant to, ši informacija yra naudinga, nes leidžia vairuotojui suprasti, kiek ekonomiškas yra jo vairavimo stilius. Taip jis gali koreguoti savo vairavimo įpročius, kad sumažintų degalų suvartojimą.
Šaltinis:
Parašyti komentarą