Įdiegus elektroninį variklio ir pavarų dėžės valdymo bloką, labai palengvėjo galios agregato kalibravimas ir atsirado galimybė keisti elektroninių sistemų veikimo specifiką priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Įdiegus naują programinę įrangą, greitai keičiami variklio nustatymai įgyjant naujas automobilio charakteristikas. Ir jei anksčiau tokios procedūros buvo atliekamos specializuotose dirbtuvėse, tai dabar kelios variklio valdymo programos jau yra įdiegtos automobilio atmintyje.
Nuo BMW M serijos iki masinės gamybos automobilių
Žinomiausia funkcija, keičianti automobilio elektroninių sistemų veikimą, žinoma, yra ESP stabilizavimo sistemos deaktyvavimo raktas. Jis padeda vairuotojui visiškai kontroliuoti automobilį. Šis mygtukas yra beveik visuose modeliuose, kuriuose įrengta daugiapakopė ESP sistema. Dabar vis dažniau pasitaiko naujų funkcijų, kurias taip pat galima įjungti paspaudus tik vieną mygtuką. Kai kuriuose automobiliuose yra „Sport” mygtukas, kuriuo automobiliui galima suteikti dinamikos ir važiuojant jaustis daug emocingiau nei įprastai.
Pirmą kartą „Sport” mygtukas atsirado M serijos BMW automobiliuose ir daugelį metų buvo brangių „Premium” klasės automobilių „arkliukas”, tačiau dabar jį galima rasti ir masiniuose modeliuose.
Kai kurie vairuotojai, pamatę šį mygtuką, galvoja apie sportinius transmisijos režimus prie automatinių dėžių. Tačiau ši funkcija iš esmės skiriasi. Jei sportinis režimas dėžėje tiesiog palaiko didesnes variklio apsukas, tai sportinis mygtukas perkonfigūruoja transmisiją.
Tobulėjant variklio valdymo blokams, atsirado išplėstinė atmintis, į kurią inžinieriai įtraukia dešimtis programų, aktyvuojamų pagal poreikį, priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Pagal vieną programą automobilis gali būti ekonomiškas, bet vangus, o pagal kitą, priešingai, – labai dinamiškas, bet sunaudojantis daug degalų. Buvo pasiūlyta, kad šis funkcionalumas būtų rodomas specialiais mygtukais priešais vairuotoją.
Kelios programos
Paspaudus „Sport” mygtuką, įvyksta tam tikri veiksmai. Automobilis paleidžia skirtingą variklio valdymo programą. Elektroninis pedalas tampa jautresnis spaudimui. Jei anksčiau reikėdavo jį paspausti kelis centimetrus, kad automobilis įgytų didesnį pagreitį, tai įjungus sportinę programą užtenka vos paliesti pedalą, kad automobilis įsibėgėtų.
Įjungus sportinį režimą, taip pat perkonfigūruojama vožtuvų sistema. Galima sakyti, kad variklis pradeda imituoti žiedinių lenktynių automobilių nustatymus, kai dėl greičio aukojamas degalų naudojimo efektyvumas.
Didėja didžiausios apkrovos
Apskritai degalai praturtinami deguonimi, ir variklis rodo didesnę galią. Žinoma, jis netampa stipresnis, tačiau pašalinami programiniai slopintuvai, kurie sušvelnindavo pikines smūgines apkrovas ir galios bei sukimo momento kreives padarydavo tolygesnes. Įjungus sportinę programą, šios apkrovos smarkiai padidėja, o tai suteikia daugiau emocijų.
Įjungus sportinę programą, dinamikos padidėjimas jaučiamas iki maždaug 70 km/val. greičio. Variklis nebeturi pakankamai galios, kad užtikrintų aktyvų važiavimą. Sumažėja pagreitėjimo greitis ir sumažėja variklio reakcija. Važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu, sportinio režimo veiksmingumas beveik nepastebimas.