Rūkas arba migla yra vienas pavojingiausių gamtos reiškinių vairuotojams. Jei už lango tvyro vientisas baltas rūkas, prieš sėsdami prie vairo turėtumėte pagalvoti, ar tikrai reikia kur nors važiuoti. Tačiau jei kelionė neišvengiama, vadovaukitės šiais svarbiais patarimais.
Rūkas – tai ore susikaupusios mažos vandens dalelės. Esant aukštesnei nei -10 °C temperatūrai, tai yra lašeliai, esant -10…-15 °C temperatūrai – lašelių ir ledo kristalų mišinys, o esant -15 °C ir žemesnei temperatūrai – tik saulėje spindintis ledas. Paprastai rūko drėgnumas būna artimas 100 %, nors per didelius šalčius dėl garų kondensacijos šis reiškinys gali pasireikšti ir esant mažesniam drėgnumui.
Dėl smarkiai sumažėjusio matomumo rūkas gerokai padidina nelaimingų atsitikimų riziką. Todėl pirmiausia patikrinkite, ar tikrai reikia važiuoti į kelią. Jei negalite išvengti kelionės, įsitikinkite, kad jūsų priekiniai žibintai veikia tinkamai. Įjunkite priekines ir artimųjų šviesų žibintus. Tolimųjų šviesų rūke naudoti nereikėtų – dėl šviesos atspindžio nuo lašelių jos tik pablogins matomumą. Tačiau nepamirškite rūko žibintų. Taip pat įjunkite šildomą priekinį stiklą ir veidrodėlius.
Būtinai sumažinkite greitį ir laikykitės didesnio atstumo nuo kitų automobilių. Per rūką lengva prarasti greičio pojūtį, todėl retkarčiais patikrinkite spidometrą. Orientuotis kelyje jums padės kelio ženklų stulpeliai arba žibintai – jie nurodys važiuojamosios dalies kraštą.
Nepamirškite, kad per rūką kelio danga taip pat gali tapti slidi – dėl kondensato, kaip ir per nedidelį lietų. Dėl to sumažėja ratų sukibimas su keliu, todėl vairuokite dar atsargiau. Dar vienas naudingas patarimas: artėdami prie sankryžų šiek tiek nuleiskite langus. Per rūką garsas tampa svarbiu orientyru, todėl galite išgirsti artėjantį kitą automobilį net tada, kai beveik nieko nematote.
Saugumas yra svarbiausia. Kartais geriausia išeitis – palaukti, kol rūkas išsisklaidys. Tačiau jei jau esate kelyje, vairuokite šaltakraujiškai ir laikykitės pagrindinių taisyklių.
Parašyti komentarą