Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Kaip važiuoti Kinijoje? Lietuviai gali nustebti.
Automobiliai / Transporto priemonės

Kaip važiuoti Kinijoje? Lietuviai gali nustebti.

Vairavimas Kinijoje
Dalintis

Net jei atostogauti skrendame lėktuvu, dažnai vietoje nusprendžiame išsinuomoti automobilį, nes tai labai palengvina kelionę. Tačiau vairuoti automobilį už Europos ribų gali prireikti nervų iš plieno – ypač ten, kur kelio ženklai laikomi labiau rekomendacija nei taisykle.

Išvykdami atostogauti automobiliu tikimės, kad eismo taisyklės šalyse, per kurias važiuosime, labai nesiskirs nuo galiojančių Lietuvoje. Žinoma, taisyklės kiekvienoje šalyje gali skirtis, bet ženklai turėtų būti lengvai suprantami.

Problema prasideda, kai požiūris į taisyklių laikymąsi skiriasi nuo europinio – eismo taisyklės nueina į antrą planą, o prasideda kova dėl išlikimo.

Vis daugiau žmonių renkasi Kiniją, Japoniją ir kitas Azijos šalis kaip atostogų kelionės tikslą. Tačiau jei kas nors nusprendžia keliauti automobiliu, turi pasiruošti iššūkiams.

Vairavimo stilius Kinijoje: ženklų nepaisymas ir savos taisyklės

Kinų vairavimo stilius labai skiriasi nuo europietiškų standartų. Jie labai retai naudoja posūkio signalus, keičia eismo juostas be išankstinio įspėjimo ir važiuoja labai skirtingu greičiu.

Kelių ženklai, rodomi virš gatvių miestuose, nurodo, pvz., važiuoti 45–55 km/h greičiu, tačiau yra ir tokių, kurie važiuoja žymiai lėčiau arba žymiai greičiau. Be to, iš visų pusių artėja motoroleriai, kurių vairuotojai atrodo nepaisantys jokių taisyklių. Jie laikosi tik šviesoforų signalų, bet eismo juostos pasirinkimą, o kartais net važiavimo kryptį palieka sau. Pavyzdžiui, jie mėgsta sankryžą kirsti ne eismo juosta, o pėsčiųjų perėja.

Įdomu tai, kad atrodo, jog visi čia gyvena sėkmingoje simbiozėje – eismas vyksta sklandžiai, nors transporto priemonės prasilenkia vos per milimetrą ir retai kas nors naudojasi garsiniu signalu. Tačiau prie tokių standartų nepratę europiečiai turi būti labai atidūs.

Saugiau dėl technologijų: kinų sprendimai keliuose

Didelis patogumas yra šviesoforų ir navigacijos programėlės sujungimas. „Baidu Maps“ pateikia informaciją apie eismo signalus – iš tolo matome, kokia spalva šiuo metu yra šviesoforo signalas ir po kiek sekundžių jis pasikeis, o tai leidžia važiuoti sklandžiau. Šis sprendimas būtų naudingas ir pas mus.

Kaip keliauti Kinijoje?

Kinijos greitkeliai yra modernūs ir gerai prižiūrimi, tačiau eismas juose kartais yra chaotiškas. Nors taisyklės numato, kad lenkti reikia iš kairės pusės, vairuotojai dažnai tai daro ir iš dešinės, po lenkimo negrįždami į kairę juostą.

Eismas iš esmės vyksta kairiaja juosta ir labai skirtingu greičiu. Ženklai riboja greitį greitkelyje iki 110 arba 120 km/h, bet mažai kas jų laikosi. Automobiliai, važiuojantys kairiąja juosta mažesniu nei 90 km/h greičiu, yra gana dažnas vaizdas.

Dėl to vairuotojai, važiuojantys didžiausiu leistinu greičiu, šokinėja iš vienos juostos į kitą, nuolat lenkdami sunkvežimius kairėje pusėje ir lėtai važiuojančius lengvuosius automobilius – dešinėje. Ir vėl – atrodo, kad čia taip įprasta, niekas netrumpina, daugiausia mirksi žibintais ir lenkia dešinėje pusėje.

Svarbu paminėti, kad minėta navigacijos programa tiksliai įspėja apie greitkeliuose gausiai išdėstytus fotoradarus, todėl rizika gauti baudą už greičio viršijimą yra nedidelė.

Lietuviško vairuotojo pažymėjimo Kinijoje nepakanka

Dėl visų šių priežasčių keliauti Kinijoje reikia šiek tiek priprasti, bet bijoti nėra ko.

Reikia tik nepamiršti, kad čia reikia turėti vietinį vairuotojo pažymėjimą – jį galima gauti kelių policijos punktuose, pvz., oro uostuose. Reikia turėti su savimi vairuotojo pažymėjimo vertimą, originalų vairuotojo pažymėjimą, nuotrauką ir pasą. Dokumento, leidžiančio vairuoti Kinijoje 3 mėnesius, išdavimas kainuoja 10 juanių, t. y. apie 1,50 EUR.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Kas privalo būti automobilyje?

Neužtenka vien gesintuvo ir vaistinėlės. Kas turi būti kiekviename automobilyje?

Kiekvienas vairuotojas žino – į kelią reikia leistis pasiruošus. Visgi ne visi...

Hyundai sportiniai automobiliai 2

„Hyundai Motor“ grįžta į Niurburgringą: 10-osios dalyvavimo metinės ir siekis iškovoti penktąją pergalę TCR klasėje

„Hyundai Motor Company“ šių metų birželio 21–22 dienomis dešimtą kartą dalyvaus legendinėse...

Huawei naujo tipo baterijos

„Huawei“ pristatė novatorišką kietojo kūno akumuliatorių projektą elektromobiliams

„Huawei“ paskelbė apie proveržį elektromobilių akumuliatorių technologijoje – kuriamas kietojo kūno akumuliatorius,...

Kia logotipas

„Kia“ pristatė atnaujintus 2026 m. sedanų modelius K5 ir K8

„Kia“ ir toliau stebina savo gerbėjus, pristatydama atnaujintas savo flagmanų sedanų –...