Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Keliaujate į užsienį automobiliu? Saugokitės. Galite gauti baudą už tai, kas Lietuvoje yra teisėta
Automobiliai / Transporto priemonės

Keliaujate į užsienį automobiliu? Saugokitės. Galite gauti baudą už tai, kas Lietuvoje yra teisėta

Automobilio registratoriaus naudojimas
Dalintis

Ne tik Lietuvoje automobiliniai vaizdo registratoriai yra labai populiarūs ir gali būti naudojami legaliai. Deja, Europoje yra šalių, kuriose geriau nenaudoti mažos kameros, pritvirtintos prie priekinio stiklo. Geras pavyzdys – Austrija, kur baudos yra šokiruojančiai didelės.

 

Naudojate automobilio kamerą Lietuvoje? Tai nėra problema. Tačiau jei vykstate į kelionę užsienyje, automobilyje esantis vaizdo registratorius gali sukelti rimtų problemų. Juk ne visur Europoje leidžiama naudoti automobilines vaizdo kameras taip, kaip mūsų šalyje.

Vienos iš griežčiausių priemonių įvestos Austrijoje. Finansinė bauda už duomenų apsaugos taisyklių pažeidimą gali siekti iki 25 000 eurų! Tačiau praktikoje teismai skiria mažesnes baudas. 2019 m. teismas (bylos Nr. – DSB-D550.084/0002-DSB/2018) Vengrijos automobilio vairuotojui skyrė iš viso 300 EUR baudą (220 EUR už vaizdo registratorių naudojimą ant priekinio ir galinio stiklo ir 80 EUR už tai, kad nebuvo privalomų įspėjamųjų ženklų).

Automobilinis registratorius

Į Austriją su vaizdo registratoriumi automobilyje? Galima, bet rizikinga

Keliaujate į Austriją automobiliu? Geriausia išmontuoti vaizdo kamerą arba, jei tai padaryti sunku (pvz., įranga priklijuota prie priekinio stiklo), atjungti maitinimo šaltinį. Taip pat tam tikram atvejui iš prietaiso galite išimti atminties kortelę. Visa tai tam, kad sumažintumėte baudos riziką per patikrinimą kelyje.

Svarbu tai, kad Austrijoje leidžiama parduoti ir montuoti vaizdo įrašymo įrenginius transporto priemonėse. Taip pat privaloma matomoje vietoje iškabinti atitinkamą lipduką (pavyzdžiui, geltoną trikampį su kameros piktograma ir užrašu „Achtung dashcam aufnahme“ arba „Įspėjimas dėl prietaisų vaizdo kameros įrašymo“). O kaip dėl vaizdo įrašymo? Na, su tuo dar blogiau.

Baudos už registratoriaus naudojimą

Asmens duomenų apsauga – prioritetas

Teoriškai leidžiama įrašinėti asmeniniais tikslais (pvz., filmuoti kelią ir kraštovaizdį). Tačiau to negalima daryti nepertraukiamai visos kelionės metu (Austrijos automobilių klubo OAMTC duomenimis, vietos teismai leido daryti ne ilgesnius nei 5 minučių trukmės vaizdo įrašus teismo proceso metu). Be to, draudžiama įrašus archyvuoti (todėl geriau naudoti kuo mažesnės talpos kortelę su perrašymo funkcija), įrašinėti ir skelbti vaizdo įrašus, kuriuose galima atpažinti žmones ir transporto priemonių valstybinius numerius (todėl OAMTC rekomenduoja nukreipti objektyvą žemyn ir nustatyti mažiausią skiriamąją gebą).

Taip pat galima trumpam įrašyti vaizdo įrašą, kuriame užfiksuotas, pavyzdžiui, kieno nors nusižengimas ar nusikaltimas, jei tai kelia realią grėsmę jūsų saugumui. Jei patekote į eismo įvykį ir įrodinėjate savo nekaltumą, policijai pateikta filmuota medžiaga turi būti atitinkamai parengta. Gana diskutuotinas klausimas yra asmenų tapatybės nustatymas pagal Duomenų apsaugos įstatymą.

Draudimo bendrovės „Zurich Connect“ ekspertų teigimu, net policijai negalima perduoti viešoje erdvėje užfiksuotos vaizdo medžiagos, kad būtų galima identifikuoti įraše matomus asmenis.

Šaltinis: Moto.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Ignas
Ignas
prieš 5 mėnesių

Rašė,kad jau ir Lenkijoje tokie įstatymai galios.Grės bauda.

Panašūs straipsniai
Carsharing Vokietijoje

Vokietijoje buvo įrengtas papildomas kelio ženklas 1010-70 „Automobilių dalijimasis“

Miestų transporto politikos formavimas šiandien susiduria su itin sudėtingais iššūkiais. Kaip derinti...

Elektriniai autobusai Europoje

Europos elektrinių autobusų revoliucija: 108 tūkstančiai iki 2030 metų – ambicija ar realybė?

Europos Komisijos paskelbta ataskaita apie komercinių elektrinių transporto priemonių rinką atskleidžia ambicingą...

Elektromobilių kainos, kaip išsirinkti

Vokietijos elektromobilių paradoksas: kai elektra tampa brangesne už benziną

Vokietijos elektromobilių rinkoje susiklostė paradoksali situacija – šalis, kuri save pozicionuoja kaip...

Siauriausias automobilis pasaulyje

Siauriausias pasaulyje automobilis – „Fiat Panda“ sugrįžo su sensacija

Italijos Pandino miestelyje, žaviame Kremonos provincijos kampelyje, dar kartą susibūrė automobilių entuziastai...