Automobilių spidometrai niekada nerodo tikslaus greičio. Rodmuo visada neteisingas ir per didelis. Vairuotojai kartais to nesupranta. Kodėl taip yra? Tam yra specialios ir protingos taisyklės. Paaiškinsime žingsnis po žingsnio.
Kaip patikrinti, kiek kilometrų per valandą iš tikrųjų važiuojate?
Senesniuose automobiliuose priežastis buvo žemiška. Dabar tai daugiausia susiję su Europos Sąjungos taisyklėmis. Papasakosime, kaip patikrinti, kiek kilometrų per valandą apgaudinėja jūsų automobilio spidometras.
Senesniuose automobiliuose greitis buvo matuojamas vieno rato stebulėje, signalas buvo mechaniškai perduodamas laidu į nelabai tikslų indikatorių. Šiuolaikiniuose automobiliuose greitis matuojamas pavarų dėžėje, o signalas apdorojamas elektroniniu būdu. Dėl to matavimas tapo šiek tiek tikslesnis, tačiau vis dar negalima kalbėti apie absoliutų tikslumą.
Neteisingų spidometro rodmenų priežastys
Neteisingus rodmenis lemia įvairios priežastys. Norint išmatuoti greitį per pavarų dėžę, reikia priimti tam tikras vertes. Pirmiausia tai yra rato dydis. Tačiau problema ta, kad net ir to paties dydžio padangų perimetras gali gana smarkiai skirtis, ypač jei lyginsime vasarines ir žiemines padangas.
Papildomi deformacijos šaltiniai gali būti nepakankamas oro slėgis ratuose arba automobilio bagažinės perkrovimas. Spidometro rodmenys netgi kinta priklausomai nuo padangų nusidėvėjimo – kuo mažiau protektoriaus, tuo greičiau automobilis pagal matuoklį važiuoja. Dar yra atskirų komponentų gamybos nuokrypiai. Padangų dydžio atveju pagal taisykles jos gali svyruoti nuo +1,5 % iki -2,5 %,. Patiems spidometrams leidžiamas 1,5 % nuokrypis. Priklausomai nuo konkretaus atvejo, šie dydžiai gali panaikinti vienas kitą arba sumuotis. Todėl greitį galima tik apytiksliai apskaičiuoti remiantis rodikliu.
Kaip patikrinti, kiek kilometrų per valandą iš tikrųjų važiuojame?
Svarbu nepamiršti, kad didėjant greičiui šiuolaikinių automobilių skaitikliai apgaudinėja vis labiau. Be to, pagal Europos taisykles automobilis, kuris nepervertina spidometro rodomo greičio, neišlaiko tipo patvirtinimo bandymų. Todėl jis negalės būti parduodamas Europoje.
Žinoma, greitį galima matuoti dešimtųjų kilometro per valandą dalių tikslumu. Galima įjungti navigacijos ar kitą programą, kuri tai atliks pagal automobilio padėties pasikeitimą palydovo atžvilgiu. Šiuos duomenis galime palyginti su spidometro rodikliu ir taip gauti atsakymą į klausimą, kiek kilometrų per valandą mus apgaudinėja.
Populiariose programėlėse dabar yra dar viena galimybė, kuri čia praverčia. Vis dažniau jos rodo konkrečiame kelyje galiojančius greičio apribojimus. Taigi galite lengvai patikrinti, ar nepažeidžiate įstatymų. Žinoma, tokių navigacijos sistemos (tiek telefone, tiek automobilyje) rodomų nuorodų niekada neturėtume laikyti savaime suprantamu dalyku, tačiau tai vertinga užuomina.
Šaltinis: auto-swiat.pl