Dar prieš kelerius metus buvo sunku nuspėti, kad pirmaujantys gamintojai praras savo ilgalaikę lyderystę daugelyje pagrindinių rinkų dėl „pradedančių“ prekių ženklų iš Kinijos. Šiandien Kinijos plėtra tapo realybe, o vairuotojai iš viso pasaulio rimtai svarsto galimybę įsigyti automobilius, pagamintus Vidurinėje Karalystėje. Kinai pastaraisiais metais padarė tokią didelę pažangą, kad dabar konkuruoja net su BMW ir „Mercedes“.
2024 m. „Aito“ prekės ženklas pardavė daugiausiai aukščiausios klasės automobilių Kinijoje, didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje. Iš jo salonų išriedėjo 151 tūkst. automobilių. automobilių, maždaug 6 tūkstančiais daugiau nei tuo metu Kinijoje pardavė BMW ir net 24 tūkstančiais. daugiau nei pardavė „Mercedes“.
„Aito“ prekės ženklas buvo sukurtas 2021 m., kai „Seres“, anksčiau žinoma kaip „DFSK Motor“, 2021 m. pradėjo partnerystę su telekomunikacijų milžine „Huawei“. Nuo to laiko prekės ženklas augo neįtikėtinu tempu, o per trejus metus pardavimai išaugo tris kartus ir pasiekė maždaug 427 000. transporto priemonių praėjusiais metais. Per šį laiką prekės ženklo akcijos Šanchajaus vertybinių popierių biržoje pakilo 120 procentų.
„Aito“ yra perkamiausias aukščiausios kokybės prekės ženklas Kinijoje. BMW ir „Mercedes“ pralaimėjo pirmą kartą
Didžiulę naujojo prekės ženklo sėkmę daugiausia lėmė visureigis M9, kuris „Aito“ pavertė perkamiausiu automobilių prekės ženklu Kinijoje transporto priemonių, kurių kaina viršija 60 000 eurų kategorijoje. Šis erdvus visureigis, aprūpintas „Huawei Harmony“ operacine sistema, turi tris ekranus, esančius prietaisų skydelyje, o gale yra sprendimas, kurį BMW anksčiau naudojo naujausioje 7 serijoje – didelis ekranas keleiviams.
„Aito M9“ yra didžiausias ir prabangiausias „LIANG XU AFP“ prekės ženklo modelis.
Garso sistemą sudaro 25 garsiakalbiai, o ekranus papildo didelis projekcinis ekranas su papildyta realybe. „Huawei“ gaminami „Pixel“ priekiniai žibintai ne tik apšviečia kelią, bet ir gali veikti kaip projektorius, kuris ant kelio rodo vaizdus ir net animacijas.
„Aito M9“ bus galima įsigyti hibridine ir elektrine versijomis.
EREV versijoje sumontuota elektrinė pavara ir 1,5 litro benzininis variklis, kurio užduotis – įkrauti akumuliatorių. Ratus varo du elektros varikliai, kurių bendra galia siekia 365 kW, o elektros energija gaunama iš 42 kWh arba 52 kWh talpos NMC akumuliatorių. Deklaruojamas šios versijos elektrinis nuvažiuojamas atstumas yra nuo 225 iki 275 km, o bendras atstumas, kaip teigiama, siekia iki 1402 km.
Visiškai elektra varoma „Aito M9“ versija taip pat aprūpinta dviem elektros varikliais, kurių bendra galia siekia 390 kW, tačiau šiuo atveju energiją tiekia didelis, trijų elementų akumuliatorių blokas, kurio talpa siekia 97 kWh, todėl teoriškai vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 630 km. Elektrinė versija iki 100 km/h įsibėgėja per 4,3 sekundės.
Prabangių automobilių segmentas Kinijoje laikomas labai sudėtingu, nes nenoriai pereinama prie elektrinės pavaros.
Didžiausi gamintojai turėjo labai atsargiai įgyvendinti pakeitimus, tuo pačiu jausdami sėkmės ištroškusių Kinijos prekių ženklų dvelksmą ant nugarų. Netrūko nuomonių, kad „pradedančios“ elektromobilius gaminančios įmonės, neturinčios tradicijų, negalės prilygti prestižiniams prekių ženklams, kurie rinkoje gyvuoja jau dešimtmečius.
Problemų kyla ir Kinijos automobilių rinkoje
Tačiau pakartoti Aito sėkmę nebus lengva. Prognozuojama, kad Kinijos prabangių automobilių rinka 2025 m. sumažės 23 %, o tai atspindės šalies ekonomikos sulėtėjimą ir silpnas vartotojų nuotaikas.
Kitas iššūkis – besitęsiantis kainų karas ir nepaisant kainų sumažinimo 3000 eurų, „Aito“ pradeda prarasti savo pozicijas. Sausio ir vasario mėnesiais „Mercedes“ pristatė 22 160 automobilių, BMW – 18 130 automobilių, o ankstesnis lyderis – tik 17 190. „ThinkerCar“ duomenimis, bendri „Seres“ pardavimai šių metų pirmąjį ketvirtį sumažėjo 42 procentais.
Tolesnis bendradarbiavimas su „Huawei“ gali būti labai svarbus „Aito“
„Aito“ nėra išimtis, nes technologijų milžinė taip pat užmezga panašų bendradarbiavimą su kitais gamintojais. Ji taip pat pradėjo tokius projektus kaip „Luxeed“ su „Chery“ ir „Stelato“ su „BAIC“, kurie taip pat orientuoti į aukščiausios klasės rinką, todėl kyla susirūpinimas dėl rinkos kanibalizavimo.
Richardas Yu, kuris vadovauja „Huawei“ vartotojų grupei, teigia, kad „Huawei yra motyvuota siekti sėkmės su kiekvienu automobilių prekės ženklu, kurį pristato su partneriais, ne tik su „Aito“.
Šaltinis: motoryzacja.interia.pl