Europos Sąjunga bando stabdyti Kinijos automobilių pramonės milžinų plėtrą Senajame žemyne, įvesdama baudžiamuosius muitus kiniškiems elektromobiliams. Tačiau didžiausi Kinijos žaidėjai, tokie kaip BYD, gali net nepajusti šių sankcijų, o jų politika leidžia manyti, kad „Kinijoje pagaminti” automobiliai artimiausiu metu gali net pigti.
Kapitalizmas kiniškai: mažinti kainas arba laukti
Kinijoje, nors ir valdoma komunistų partijos, stebimas itin agresyvus kapitalizmas. Valstybė strategiškai remia ir skatina konkurenciją tarp įmonių, o tai lemia daugybę bankrotų, tačiau kartu ir tokių technologijų bei pramonės lyderių atsiradimą kaip Xiaomi ar BYD. Šios kompanijos diktuoja sąlygas ne tik vietinėje, bet ir pasaulinėje rinkoje. BYD, didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja, reikalauja, kad jos subtiekėjai Kinijoje sumažintų kainas 10 proc. Tie, kurie nesutinka, rizikuoja nutraukti sutartis arba laukti mokėjimų ilgus mėnesius.
Tiekėjai finansuoja milžinus
Kinijos kompanijos garsėja ilgais mokėjimo terminais. Pavyzdžiui, 2023 metais „Tesla” savo Kinijos subtiekėjams mokėjo vidutiniškai po 101 dienos, o BYD – net po 275 dienas. Tai reiškia, kad tiekėjai iš esmės kredituoja milžiniškas Kinijos korporacijas daugiau nei pusę metų.
Ar Europos tarifus padengs Kinijos darbuotojai?
Europos Komisijos nustatyti muitai BYD elektromobiliams siekia 17,4 proc. Tačiau kol kas bendrovės pardavimai Europoje yra nedideli – 2023 metais ji eksportavo tik 243 000 automobilių, o tai sudaro mažiau nei 10 proc. visos jos produkcijos. Atsižvelgiant į tai, Europos baudžiamieji tarifai BYD buhalterijoje atrodo menki. Be to, jei BYD pavyks priversti subtiekėjus sumažinti kainas, į Europą eksportuojami automobiliai gali net pigti.
Svarbu pabrėžti, kad BYD agresyviai plečiasi Europos rinkoje, investuoja Turkijoje ir Vengrijoje, bei konkuruoja su „Tesla”. Bendrovės strategija rodo, kad Europos muitai nesutrukdys jos planų.
Kinijos darbuotojų auka
BYD reikalavimas mažinti subtiekėjų maržas atskleidžia ir kitą medalio pusę – Kinijos darbuotojų išnaudojimą. Kyla klausimas, ar vietos įmonės atlaikys tokį spaudimą, kuris, anot jų atstovų, veda į „visos tiekimo grandinės savidestrukciją”. Kai kurios įmonės jau ieško pigesnės darbo jėgos kitose šalyse, pavyzdžiui, Tailande.
Europos automobilių pramonės iššūkiai
Europos automobilių gamintojai puikiai supranta Kinijos korporacijų keliamą grėsmę. „Renault” generalinis direktorius Luca de Meo teigia, kad „Kinijos prekių ženklai sugeba sukurti automobilį nuo nulio per dvejus metus, o tai iki šiol atrodė neįmanoma”. Europos gamintojams teks gerokai pasistengti, kad išliktų konkurencingi. Jei jiems nepavyks sumažinti sąnaudų, netrukus visi galime važinėti automobiliais iš Kinijos, ir jokie muitai to nepakeis.
Apibendrinant, BYD politika rodo, kad Kinijos automobilių pramonė nebijo Europos baudžiamųjų muitų ir yra pasirengusi toliau mažinti kainas, siekdama dominuoti pasaulinėje rinkoje. Tai kelia rimtų iššūkių Europos automobilių gamintojams, kurie privalo ieškoti būdų, kaip išlikti konkurencingi.
tai europos gamintojai irgi tegu mažina kainas automobiliams o tai milijonais vartosi atlyginimai kosminiai ir dejuoja o kinai šaunuoliai darbštŭs ir protingi pažiŭrėkit ką išdarinėja muskas kokius pinigus švaisto.
Tai tegul vokiečių gamintojai vienijasi su kinų gamintojais ir tai leis išvengti Vokietijos auto pramonės bankrotų ir galbūt tai padėtų pakeisti karo eigą
Tuoj Europai bus galas jeigu nuolaidžiais kinams ,Briuselio susmirde seniai nebenori dirbti tuo kursų jiems dcin, sau dienų dienas nosį krapšto biurokratai, žlugdo Europą iš konkrečiai