Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Kodėl dešinysis veidrodis automobilyje vaizdą rodo sumažintą, o salone esantis veidrodis, priešingai, viską priartina?
Automobiliai / Transporto priemonės

Kodėl dešinysis veidrodis automobilyje vaizdą rodo sumažintą, o salone esantis veidrodis, priešingai, viską priartina?

Automobilio veidrodėlis
Dalintis

Kodėl to reikia? Kodėl dešinysis automobilio veidrodėlis vaizdą rodo sumažintą, o salone esantis, priešingai, priartina? Automobilyje esantys veidrodėliai skirtingai atspindi supančią erdvę.

Važiuojant automobiliu atbuline eiga kyla daug rūpesčių. Visi veidrodėliai rodo skirtingus atstumus. Viename objektai atrodo maži ir tolimi, kitame – neryškūs ir iškraipyti, o trečiame, priešingai, jie yra arti automobilio bamperio. Kuriuo veidrodėliu tikėti? Norėdami teisingai suprasti veidrodėlių rodomą vaizdą, turite išstudijuoti jų ypatybes. Būtent apie tai šis straipsnis.

Vairuotojo veidrodėlis (esantis kairėje)

Vairuotojo veidrodėlis yra plokščias, kad kuo mažiau iškraipytų objektus. Žmogus sėdi šalia jo, matymo kampas nedidelis, o prireikus gali lengvai apžiūrėti gretimas eismo juostas. Šiek tiek pasisukdamas iš vienos pusės į kitą, vairuotojas gali pakeisti matymo kampą ir matyti didelį kelio plotą kairėje pusėje. Vairuotojo veidrodėlis dėl savo vietos yra informatyviausias iš visų. Jis padarytas tiesus, todėl padeda teisingai įvertinti atstumą iki gretimoje eismo juostoje esančių automobilių ir greitai reaguoti į pavojų jiems priartėjus. Tai ypač svarbu manevruojant ir persirikiuojant į kitą eismo juostą naktį, kai atstumas iki iš paskos važiuojančio automobilio intuityviai apskaičiuojamas pagal atstumą tarp jo žibintų.

Tačiau salone ir dešinėje kėbulo pusėje esantys veidrodėliai neturi tokio tiesioginio vaizdo. Jie jį šiek tiek iškreipia.

Vaizdas pro automobilio veidrodėlį

Vidaus veidrodėlis

Vidinis veidrodėlis yra šiek tiek įgaubtas. Jis didina vaizdą, kad vairuotojas galėtų matyti toli iš paskos važiuojančius automobilius. Jis sufokusuoja šviesos spindulius taip, kad vaizdas kristų į už 30-50 metrų esančius objektus, aplenkdamas galinę sėdynių eilę ir net galvos atramas. Taigi vairuotojas mato tik kelią, o ne salone sėdinčius keleivius. Į kontrolės zoną patenka tik galinis langas, pro kurį vairuotojas gali matyti. Tai ypač naudinga važiuojant naktį, kai vaizdą užstoja galiniai žibintai, galintys apakinti vairuotoją per veidrodėlį.

Be to, salone esantis galinis veidrodis padeda geriau apžvelgti už jūsų važiuojančias transporto priemones. Jis leidžia aiškiai matyti automobilių matmenis ir nustatyti jų greitį.

Pasitaiko, kad kai kurie vairuotojai įsirengia daug didesnį nei gamyklinis vidaus veidrodėlį. Pavyzdžiui, atsarginių dalių parduotuvėse parduodami išgaubto vaizdo veidrodėliai, kurie suteikia panoraminį vaizdą į galą nuo vairuotojo sėdynės. Juose matomi dideli plotai dešinėje ir automobilio gale, o tai padeda dažnai persirikiuojant. Tačiau tokiuose veidrodėliuose objektai tampa smulkūs, tolumoje esantys automobiliai blogai matomi, o vaizdas susilpnėja. Tokie veidrodėliai patogūs dideliame mieste ir nenaudingi greitkelyje, nes jie iš dalies dubliuoja dešiniojo išorinio veidrodėlio vaizdą.

Veidrodėlių vaizdas automobilyje

Dešinysis veidrodėlis

Dešinysis išorinis veidrodėlis yra išgaubtas, kad vaizdas būtų kuo geresnis. Dėl išgaubto profilio jis išsklaido spindulius ir iškraipo objektus, tačiau sumažina akląją zoną dešinėje, todėl vairuotojas gali bent trumpam pamatyti pašalinius objektus, trukdančius manevruoti.

Dešiniojo veidrodžio spindulys gali būti keičiamas. Kartais jo profilis šonuose būna suapvalintas, todėl ten sukuriama didžiausia matomumo zona. Tačiau toks išgaubtumas iškraipo objektus ir atstumus, todėl gali susidaryti pavojinga situacija. Manydamas, kad gretimas automobilis yra pakankamai toli, vairuotojas rizikuoja pradėti manevrą ir atsitrenkti į kaimyno automobilio sparną. Todėl kai kurie gamintojai ant dešiniojo veidrodėlio netgi pateikia įspėjimą, kad jame atsispindintys objektai atrodo esantys toliau nei iš tikrųjų.

Apskritai prie veidrodžių orientacijos reikia priprasti. Tuo tarpu jau diegiamos elektroninės sistemos, kurios galinį vaizdą pateikia naudodamos kameras. Automobilio galinio pusrutulio vaizdas iš automobilio perduodamas į centrinėje konsolėje esantį ekraną arba į salone esantį veidrodį. Puikus vaizdas leidžia vairuotojui matyti viską aplink save ir gerai orientuotis. Galbūt netrukus tokios sistemos taps automobilių pramonės standartu, o daugiaveidžių senų veidrodėlių poreikis išnyks savaime.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Mindaugas Bružas

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius, rašantis apie naujienas, įvykius ir praktiškus patarimus. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią informaciją. Padedu atrasti naudingas žinias ir pasidalinti svarbiausiais įvykiais, kurie gali turėti įtakos mūsų gyvenimui.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...

Automobilio navigacija

Navigacijai su GPS atėjo galas. Vairuotojai privalo grįžti prie popierinių žemėlapių

Ar įsivaizduoji, kad viduryje kelionės tavo navigacija rodo, jog važiuoji per Kuršių...