Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kodėl iš išmetimo vamzdžio laša vanduo ir kada tai ženklas, kad kažkas negerai?

2 min. skaitymo

Daugelis vairuotojų bent kartą yra pastebėję, kad iš automobilio išmetimo vamzdžio varva vanduo arba kyla balti garai. Dažniausiai dėl to nerimauti nereikia – tai normalus reiškinys. Tačiau kai kuriais atvejais tai gali reikšti rimtą problemą, į kurią verta atkreipti dėmesį.

Dažniausia priežastis, kodėl iš duslintuvo laša vanduo, yra visiškai normali. Važiuojant variklyje vyksta degimo procesas, kurio metu susidaro vandens garai. Kai automobilis atvėsta, tie garai gali virsti vandens lašais ir ištekėti lauk. Tai ypač dažnai pastebima rytais arba esant vėsiam orui. Tokiu atveju iš vamzdžio gali pasirodyti ir lengvi balti garai – tai tiesiog kondensatas, kuris greitai išgaruoja.

Tačiau ne visada tai nekaltas reiškinys. Jei iš duslintuvo bėga ne keli lašai, o vandens srovė, arba jei iš vamzdžio nuolat veržiasi tiršti balti dūmai, tai gali reikšti rimtą gedimą. Viena dažniausių priežasčių – pažeista variklio galvutės tarpinė. Tai detalė, kuri sandarina variklio dalis, kad tarp jų nepatektų aušinimo skystis ar alyva. Jei ši tarpinė pažeidžiama, aušinimo skystis gali patekti į variklį ir degti kartu su degalais. Tokiu atveju atsiranda daug baltų dūmų, o duslintuve – daugiau drėgmės.

Paprastas būdas patikrinti, ar situacija normali – pažiūrėti, koks tai skystis. Jei tai skaidrus ar kiek pajuodęs vanduo be kvapo, viskas gerai. Tačiau jei skystis atrodo riebus, glitus arba turi keistą kvapą – tai jau gali būti alyvos ar degalų mišinys, ir verta kuo greičiau kreiptis į servisą.

Taip pat svarbu stebėti, kokie dūmai veržiasi iš išmetimo vamzdžio. Balti dūmai ryte, ypač šaltu oru, yra normalūs, bet jei jie neišnyksta net ir įšilus varikliui – tai jau ženklas, kad antifrizas gali patekti į degimo kamerą. Mėlyni, juodi ar pilki dūmai taip pat signalizuoja apie kitokius gedimus.

Jei kyla įtarimų, visada geriausia pasikonsultuoti su mechaniku. Kuo anksčiau problema nustatoma, tuo pigiau ją galima išspręsti. Ignoruojant rimtus požymius, galima sulaukti didelių išlaidų arba net visiško variklio sugadinimo.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus