Kaip žinoma, šiuolaikinių automobilių transmisija reikalauja nuolatinio ir kruopštaus tepimo. Šią funkciją atlieka transmisijos skystis, kuris normaliomis sąlygomis yra skaidrus, rausvai rožinės spalvos. Laikui bėgant alyva gali patamsėti, tapti sodresnės raudonos arba šviesiai rudos spalvos. Tačiau gali būti situacijų, kai tepalas tampa tamsiai juodos spalvos, o tai patyrusiems vairuotojams kelia tikrą paniką. Paaiškiname su kuo tai susiję.
Pirmiausia ekspertai pažymi, kad juoda transmisijos skysčio spalva rodo, kad jo struktūra yra visiškai sunaikinta ir jis prarado tepimo savybes dėl ilgalaikio aukštos temperatūros poveikio. Tokioje būsenoje ji ne tik nustoja atlikti savo funkcijas, bet ir tampa pavojinga transmisijai.
„Juoda transmisijos skystis sukelia užburtą problemų ratą. Be tinkamo tepimo detalės pradeda trintis, o tai sukuria papildomą šilumą ir pagreitina skysčio gedimą“, – aiškina ekspertai.
Problemas su transmisijos skysčiu rodo ir kiti netiesioginiai požymiai, įskaitant keistus garsus (ypač neutralios pavaros metu), sunkumus perjungiant pavaras, savaiminį pavarų perjungimą, taip pat neįprastas vibracijas, girgždėjimą ir automobilio reakcijos vėlavimą paspaudus akceleratoriaus pedalą.
Jei pastebėjote, kad transmisijos alyva jūsų automobilyje tapo juodos spalvos, ją reikia nedelsiant pakeisti. Paprasčiausiai papildyti alyvos nepakaks – reikės visiškai pakeisti alyvą ir išvalyti sistemą.
Norint atlikti šią procedūrą, reikia nuimti padėklą ir išleisti seną skystį, pakeisti filtrą, įpilti šviežios alyvos pagal gamintojo rekomendacijas. Tuo pačiu metu griežtai draudžiama plauti sistemą aukštu slėgiu, nes tai gali įstumti smulkias daleles į jautrius transmisijos komponentus.
Parašyti komentarą