Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Kodėl kai kurie vairuotojai automobilyje sankabą spaudžia 2 kartus
Automobiliai / Transporto priemonės

Kodėl kai kurie vairuotojai automobilyje sankabą spaudžia 2 kartus

Sankabos pedalo nuspaudimas
Dalintis

Tarp mechaninių pavarų dėžių gerbėjų yra daug žmonių, kurie mano, kad mechaninis pavarų perjungimas suteikia daugiau kontrolės nei automatinė pavarų dėžė. Jie vertina galimybę pasirinkti, kada perjungti pavaras, ir „labiau jaučia” automobilį. Dažniausiai pasitaikantis pavarų perjungimo būdas vadinamas „sklandžiu“ perjungimu. Šiuo atveju vairuotojas vieną kartą nuspaudžia sankabą, perjungia pavarą, o tada atleidžia sankabą ir spaudžia akceleratorių.

Be įprasto būdo, yra ir sudėtingesnis metodas, vadinamas dvigubu sankabos nuspaudimu. Taikant šį metodą vairuotojas sankabą nuspaudžia du kartus, todėl pavarų perjungimo procesas papildomas dar vienu žingsniu.

Dvigubo sankabos nuspaudimo idėja yra ta, kad perjungiant pavaras žemyn būtų išvengta trūkčiojimų, o tai svarbu senesniems automobiliams, neturintiems sinchronizatorių. Įprastai perjungiant pavarą žemyn, variklis sulėtėja ir jo sūkių dažnis nesutampa su pavarų dėžės sūkių dažniu. Dėl to, kai sankaba ir pavarų dėžė veikia skirtingais greičiais, atsiranda trūkčiojimas.

Kad būtų išvengta trūkčiojimo, perjungdamas dvigubą sankabą vairuotojas pirmiausia perjungia pavarų dėžę į neutralią padėtį, atleidžia sankabos pedalą, kad sankaba ir pavarų dėžė sinchronizuotųsi. Tada jis prideda gazo, kad variklio sūkių dažnis pasiektų reikiamą lygį. Po to vėl nuspaudžia sankabą ir perjungia pavaras. Tokiu būdu pavara perjungiama sklandžiai, be smūgių.

Atsiradus sinchronizatoriams, padedantiems suderinti variklio ir pavarų dėžės sūkius, pavaras perjungti tapo daug lengviau. Šiandien praktiškai visi automobiliai su mechanine pavarų dėže jau turi šiuos mechanizmus, todėl dvigubo sankabos atleidimo technika nebėra tokia būtina kaip anksčiau.

Dėl sinchronizatorių pavarų perjungimas tampa sklandesnis ir greitesnis, todėl vairuotojams nereikia atlikti papildomų veiksmų. Šiuolaikiniuose automobiliuose dvigubas sankabos nuspaudimas beveik nebenaudojamas, nes tapo nereikalingas. Tačiau kai kurie vairuotojai vis dar naudoja šį metodą, manydami, kad jis padeda geriau kontroliuoti pavarų perjungimą ir mažina transmisijos nusidėvėjimą.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Uris
Uris
prieš 8 mėnesių

XXa. Paskutiniame ketvirtyje nebebuvo automobilių be sinchronizatorių. Nebent sovietinis š….

Panašūs straipsniai
Voyah Free+

„Voyah Free+“ su „Huawei“ protu: ar Kinijos prabangus krosoveris privers sunerimti Europos gamintojus?

Pastaraisiais metais tapo įprasta skeptiškai vertinti Kinijos automobilių pramonės bandymus įsitvirtinti aukščiausios...

Įdomus mygtukas automobilyje

Vairuotojams parodė slaptą mygtuką variklio paleidimui iš naujo

Šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti daugybe saugos funkcijų, apie kurių egzistavimą daugelis vairuotojų net...

Kas atsitiks, jei elektromobilis išsikraus iki 0

Kai „Tesla” akumuliatorius išsikrauna iki nulio: technologijos ribos ir realybė

Elektromobilių era keičia ne tik mūsų kelionių pobūdį, bet ir verčia iš...