Tikriausiai daugelis žmonių yra matę, kaip automobilis privažiuoja prie sankryžos, sustoja ir iškart išsijungia variklis. O po kelių sekundžių, užsidegus žaliam šviesoforo signalui, automobilis greitai užsiveda ir važiuoja toliau. Vairuotojas, žinoma, pats automobilio neišjungia, visa tai – naujovė, tiksliau, „start-stop“ sistema.
Iš tiesų ji buvo išrasta maždaug prieš 50 metų, bet pasirodė ne visai praktiška, į automobilius masiškai nebuvo montuojama. Tad kodėl ji pradėta montuoti dabar?
Šiandien ši sistema montuojama daugumoje naujų automobilių, ypač Europoje, daugiausia dėl teisinių reikalavimų mažinti CO2 išmetimą ir taupyti degalus.
Tiesa ta, kad ši sistema skirta degalams taupyti, tačiau sutaupoma labai nedaug. Įvairiuose automobiliuose jis svyruoja nuo 0,1 iki 0,5 litro šimtui kilometrų. Jei manėte, kad su šia sistema galėsite važiuoti labai ekonomiškai, klystate, su ja ir be jos skirtumo net nepajusite.
Poveikis bus labiau pastebimas važiuojant mieste, dažnai sustojant, ypač spūstyse. Tačiau tik po ilgo naudojimo laikotarpio.
Atkreipkite dėmesį, kad automobilis per dieną gali sustoti šimtus kartų, o naudojant šią sistemą variklis įsijungia / sustoja taip pat šimtus kartų.
Automobilyje būna sumontuotas ne įprastas, o specialus akumuliatorius, kuris dažniausiai pagamintas pagal AGM technologiją. Jis ilgiau išlaiko įkrovą, greičiau įkraunamas ir nebijo gilių iškrovų, tačiau taip pat kainuoja gerokai daugiau. Starteris ir generatorius taip pat kitokie. Starteris yra sustiprintas, o generatoriaus našumas didesnis.
Tačiau kiti savininkai greičiausiai gerokai nusivils, kai teks keisti akumuliatorių, starterį ar generatorių, nes specifiniai komponentai paprastai yra brangesni už standartinius.
Daugelis šiuolaikinių automobilių yra su turbokompresoriais, o ar manote, kad vidaus degimo varikliui naudinga, kai po aktyvaus važiavimo prie kiekvieno šviesoforo reikia iš karto išjungti variklį? Tai žalinga net atmosferiniams varikliams.
Todėl kai kurie vairuotojai programiškai išjungia šią funkciją, nes taip daug nesutaupysite, bet greičiau pasieksite, kad būtų pakeistas generatoriaus, starterio ar akumuliatoriaus blokas.
Kiti įžvelgia degalų taupymo ir mažesnės taršos naudą arba tiesiog laikosi gamintojo rekomendacijų, todėl šia funkcija naudojasi. Pasirinkimas visada priklauso nuo individualių prioritetų ir poreikių.
Ne tik starteris,bet ir pavaru deze jai yra automatine,ir nichuje ten ne ka taupiau ,nes variklio uzkurimas daug paiima kuro
Ypač Ford, Volvo,Mazda,..
Ir kamščiai papildomi darosi. Startuoji daug lėčiau, nei su pastoviai veikiančiu varikliu
O apie starterio resursus nieks nepagalvioja ? Kiek naujas starteris kainuos, geriau pataupysio ant jo nei 2 sekundes degalu.