Kartais dyzelinių automobilių savininkams gali atrodyti, kad jų transporto priemonės išmetamosios dujos skleidžia keistai saldų kvapą. Pasak „SlashGear”, šis reiškinys yra itin nerimą keliantis ženklas, kurį būtina nedelsiant diagnozuoti autoservise.
To priežastis greičiausiai yra į degimo kamerą patenkantis aušinimo skystis. Šiuolaikinio antifrizo sudėtyje yra etilenglikolio, kuris yra 2,5 karto saldesnis už cukrų. Būtent dėl to ir sklinda tas kvapas. Kaip aušinimo skystis virsta išmetamosiomis dujomis? Pasak mechanikų, tai įmanoma dėl cilindrų galvutės tarpinės nesandarumo ar gedimo arba įsiurbimo kolektoriaus pažeidimo.
Visa tai lemia aušinimo sistemos efektyvumo sumažėjimą, perkaitimą ir greitą variklio komponentų susidėvėjimą. Papildomi problemos požymiai – burbuliukai išsiplėtimo bakelyje, pieno baltumo emulsija ant matuoklio ir nestabili variklio temperatūra.
Jei ignoruosite šiuos požymius, pasekmės gali būti itin brangios. Aušinimo skysčiui nuolat patenkant į cilindrus, didėja vidinis slėgis, kuris gali sukelti rimtą mechaninę žalą. Blogiausiu atveju galimas net cilindro galvutės įtrūkimas ar deformacija, o tai reiškia kapitalinį variklio remontą. Mechanikai perspėja, kad tokių gedimų šalinimas gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo automobilio modelio ir pažeidimo masto.
Ypač atkreipkite dėmesį į šią problemą žiemą, kai aušinimo sistema veikia didesniu apkrovimu. Esant žemai temperatūrai, mažas įtrūkimas gali staiga plėstis dėl užšalimo ir atšilimo ciklų, o tai dar labiau paspartina gedimo procesą. Specialistai rekomenduoja reguliariai tikrinti aušinimo sistemą, ypač automobiliams, kurių rida viršija 100 000 kilometrų, nes tuomet tarpinių ir jungčių susidėvėjimo tikimybė ženkliai išauga.
Parašyti komentarą