Rūdys stabdžių diskuose – dažnam vairuotojui pažįstamas reiškinys. Tai ne tik estetinė problema – rudi diskai gali gadinti net prabangių automobilių vaizdą. Bet ar tai daro įtaką stabdymui? Ir ar reikia ką nors daryti, kai diskai pradeda rūdyti?
Dauguma automobilių turi stabdžių diskus iš ketaus – medžiagos, kuri puikiai atlaiko aukštą temperatūrą ir efektyviai išsklaido stabdant susidarančią šilumą. Tačiau ketus turi ir trūkumą – jis nėra atsparus korozijai. Todėl užtenka kelių dienų stovėjimo vietoje ar apsilankymo plovykloje, kad ant disko paviršiaus atsirastų matomos rūdys.
Ar rūdys pavojingos?
Daugeliu atvejų – ne. Kasdien važinėjant, stabdžių kaladėlės liečiasi su diskais ir rūdys tiesiog nusitrina. Vairuotojas gali net nepastebėti, kad jos buvo. Kartais, ypač po ilgesnio stovėjimo ar po plovyklos, matomas visas disko paviršius tampa rudas, bet vos kelis kartus stipriau paspaudus stabdį – jis nusivalo.
Tačiau jei automobilis stovėjo ilgą laiką, gali atsirasti gilesni korozijos pažeidimai. Jie jau turi įtakos: sumažėja stabdymo efektyvumas, nes kontaktinis plotas tarp kaladėlių ir disko sumažėja, o pats diskas tampa silpnesnis.
Ką daryti, jei diskai pradėjo rūdyti
Paviršinės rūdys – ne problema. Tiesiog naudokitės automobiliu kaip įprasta. Jokiu būdu nenaudokite antikorozinių purškalų ar kitų chemikalų ant stabdžių sistemos – tai gali sumažinti stabdymo efektyvumą ir būti pavojinga.
Jei rūdys gilesnės – gali reikėti disko paviršiaus apdirbimo (nutekinimo) arba keitimo nauju. Tai tik priminimas, kad automobilis turi būti eksploatuojamas – stovėjimas jam kenkia.
Išvada
Stabdžių diskų rūdys dažniausiai nėra pavojingos, jei jos atsirado tik trumpam. Tiesiog važiuokite – jos nusivalys. Tačiau ilgas stovėjimas gali sukelti rimtesnius pažeidimus, tad geriausias rūdžių prevencijos būdas – tiesiog naudoti automobilį.
Nuo kokybės metalo priklauso.Jai pygios tai ir rudija nuo patekimo vandens.Bet jai ilgai nevažinejama tai ir surūdiję.