Nuo kiek kilometrų odometre galima teigti, kad automobilio rida yra didelė? Ar tai jau 100 000 kilometrų, ar daug, daug daugiau? Atsakome į vairuotojų klausimus.
Ar 10 metų senumo automobilis yra senas?
Naudotų automobilių ridos klausimas jau daugelį metų kelia didelį ažiotažą antrinėje rinkoje. Kai kas sako, kad 100 000 kilometrų jau yra daug. Kiti mano, kad net 300 000 kilometrų nėra itin didelį nerimą keliantis skaičius ir kad tokį automobilį gali būti verta pirkti. Viena aišku: naudotų automobilių pirkėjai nebesistebi didele rida, kaip kadaise.
Odometrų persukimo pabaiga
Tai galima paaiškinti teisės aktais, įskaitant, pavyzdžiui, prievolę užregistruoti kilometrų skaičių/nuvažiuotų kilometrų skaičių apžiūros autoservise metu. Todėl dabar dažniau skelbiama apie transporto priemones, kurių odometre yra 250 000, 300 000 ar net 400 000 kilometrų.
Klientai turi galimybę prie jų priprasti, nors automobiliai su išties įspūdingais ridos skaičiais vis dar yra gerokai pigesni už tuos, kurių rida mažesnė.
Automobilių amžius ir vidutinė rida
Vidutinė metinė automobilio rida Lietuvoje yra apie 18 000 km. Vokietijoje vidutinė rida yra 22 542 km, Prancūzijoje – 23 775 km, o Nyderlanduose – net 29 851 km, t. y. didžiausia tarp tirtų šalių. Šveicarijos (19 151 km) ir Italijos (20 916 km) vairuotojai taip pat nuvažiuoja daugiau nei Lenkijoje.
Atsakant į klausimą „kiek kilometrų turėtų nuvažiuoti kelerių metų senumo automobilis“, svarbu atsižvelgti į kilmės šalį ir padauginti iš vidutinio ten vairuotojų nuvažiuotų kilometrų skaičiaus.
Todėl, atsižvelgiant į automobilius iš Lietuvos, tipinė iki 5 metų senumo automobilio rida suapvalinama iki 90 000 km, t. y. nuo 6 iki 10 metų: nuo 11 iki 15 metų amžiaus: 110-180 000 km, nuo 11 iki 15 metų amžiaus: 200-270 000 km. Tačiau jei skaičiuosime tipinę automobilio iš Vokietijos ridą, jau gausime: iki 5 metų amžiaus automobiliai nuvažiuoja 112 500 km, 6-10 metų amžiaus automobiliai – 135-225 000 km, o 11-15 metų amžiaus automobiliai – nuo 250 iki 337 500 km. Prisiminkime, kad 15 metų senumo automobiliai yra 2010 m. automobiliai.
Automobiliai su dyzeliniais varikliais paprastai nuvažiuoja daugiau
Taigi kalbame apie modelius, kurie yra gerai žinomi keliuose ir šiuolaikiški. Jų atveju gerokai didesnė nei 300 000 km rida neturėtų stebinti.
Žinoma, čia kalbame apie vidutinę ridą. Pavyzdžiui, aukštos klasės automobilių su dyzeliniais varikliais atveju odometrų rezultatai turi teisę būti gerokai didesni. Tokio tipo transporto priemonės dažniausiai perkamos ilgiems atstumams įveikti – tiek verslo, tiek asmeniniais tikslais. 15 metų senumo automobilis su 500 000 km? Tame neturėtų būti nieko įtartino.
Ar 10 metų senumo automobilis yra senas?
Šį klausimą gali užduoti tie, kurie ieško naudoto automobilio ir daugiausia dėmesio kreipia į senumą. Tačiau verta prisiminti, kad prieš daugelį metų buvusios „senų automobilių“ sąvokos šiandien yra visiškai pasenusios. Šiandien 10 metų senumo automobiliai jau nebebus „Fiat 125p“ ar „ Škoda Favorit“, o tikrai modernaus dizaino automobiliai.
Maždaug prieš dešimtmetį į rinką įžengė tokie automobiliai kaip „Audi A4 B9“, „Volvo XC90 II“, „Volkswagen Passat B8“ ar „Mercedes C-Class W205 “. Jie vis dar puikiai važiuoja ir atrodo, turi labai gerą komforto ir saugumo įrangą ir yra palyginti ekologiški.
Panašus klausimas galėtų būti „ar 100 000 km rida yra daug“. Turint omenyje abu minėtus dešimtmečius ir tokią ridos skaitiklio reikšmę, labiau reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip kas nors prižiūrėjo konkretų automobilį.
Vairuotojas, kuris savo automobilį naudojo agresyviai, kai variklis buvo šaltas, ir nesekė tepalų ir filtrų keitimo intervalų, per 100 000 kilometrų (kai kurie žmonės tiek nuvažiuoja verslo reikalais per metus ar dvejus) galėjo jį privesti iki tokios būklės, kad jis smarkiai nusidėvėjo ir reikia nemažai pinigų jam atnaujinti.
Tuo pat metu 100 000 kilometrų, jei automobilis tinkamai naudojamas ir prižiūrimas, nėra iššūkis daugeliui šiuolaikinių variklių.
Apibendrinant galima pasakyti, kad perkant automobilį verta atsižvelgti į vidutinę atskirų Europos šalių gyventojų nuvažiuotą ridą ir žinoti, kad, pavyzdžiui, 10 metų senumo automobilis, kurio odometro stulpelis rodo daugiau nei 200 000 kilometrų, yra visiškai normalus dalykas. Labiau nei į ridą atkreipkite dėmesį į automobilio būklę. Atkreipkite dėmesį į techninės priežiūros istoriją ir į tai, ar naudotojas laiku keitė skysčius ir detales.
Netrūksta naudotų automobilių pirkėjų, teigiančių, kad geriau nusipirkti pigesnį automobilį su 300 000 km rida, kuriame jau pakeistos visos reikalingos dalys, nei automobilį su dvigubai didesne „rida“, bet į kurį dar reikia investuoti. Kiek pirkėjų, tiek ir filosofijų. Tačiau neabejotinai svarbiau už kilometrų skaičių yra tai, kaip automobilis buvo naudojamas. Prieš perkant jį reikėtų kruopščiai patikrinti, nepriklausomai nuo deklaruojamos ridos ir senumo.
Šaltinis: Interia.pl
Pirkau Peugeot 308 2017 metais, 3,5 metukų amžiaus. Buvo prabėgęs 200 tukst. Dabar buvo jubiliejus, jau 300 ir jokių bėdų. Pats per metus nuvažiuoju apie 12 tukst. Taip kad rida gali būti ir 70 ir 12 tukst per metus
2004 metu, 260000 km vw touran, esu savininkas 11 metu, kai pirkau is buvusio savininko buvo 115000 km , Norvegija. Jokiu problemu, tik einamų dalių keitmai.
18 metu 225000.
Kauno turguje ar 8 ar 15 metų auto rida 188000km.
Važiuoju nuo nulio. 2,5 metų, jau 116 000 km. 40k per metus.nemanau kad auto išgyvens 10 metų