Iš išmetimo vamzdžio kylančių dūmų spalva gali daug pasakyti apie variklio būklę ir galimus gedimus. Jei pastebėjote neįprastą išmetamųjų dujų atspalvį, neignoruokite šio signalo – jis gali reikšti rimtas problemas, kurias reikia nedelsiant spręsti.
Skaidrūs ar balti dūmai
Šaltu oru baltų dūmų atsiradimas užvedimo metu yra normalus reiškinys, susijęs su kondensacija.
Jei balti dūmai tęsiasi ir sušilus arba turi saldų antifrizo kvapą, gali būti aušinimo skysčio nuotėkis, cilindrų galvutės tarpinės susidėvėjimas arba termostato problema.
Geltoni dūmai
Pasitaiko retai, tačiau gali reikšti, kad degaluose arba variklio alyvoje yra didelis sieros kiekis.
Naudojant prastos kokybės degalus arba alyvą, kaupiasi daugiau suodžių ir kyla problemų su įpurškimo sistema.
Mėlyni arba pilki dūmai
Aiškus ženklas, kad į degimo kameras patenka variklio alyvos.
Galimos priežastys: alyvos dangtelio, stūmoklio žiedų arba cilindro galvutės tarpinės susidėvėjimas.
Laiku nepašalinus pažeidimų, gali sumažėti suspaudimas, padidėti tepalo sąnaudos ir smarkiai sugesti variklis.
Juodi dūmai
Tai rodo, kad mišinyje yra degalų perteklius – variklis „perpildomas“ benzinu arba dyzelinu.
Galimos priežastys: sugedę purkštukai, užsikimšęs oro filtras, netinkamai veikiantys jutikliai.
Dyzeliniai automobiliai gali skleisti juodus dūmus intensyviai greitėjant, tačiau jei jie pastebimi nuolat, tai yra priežastis atlikti diagnostiką.
Ką daryti, jei pastebėjote neįprastus dūmus?
Jei pastebėjote neįprastos spalvos dūmus, nedelsdami patikrinkite automobilio būklę:
- Patikrinkite alyvos ir aušinimo skysčio lygį.
- Pasiklausykite variklio – ar nėra pašalinių garsų?
- Patikrinkite, ar prietaisų skydelyje nėra klaidų.
- Jei problema išlieka, kreipkitės į autoservisą, kad atliktų diagnostiką.
Ankstyva diagnostika padės išvengti rimtų pažeidimų ir brangaus variklio remonto.