Japonijos automobilių pramonės milžinės „Honda“ ir „Nissan“ veda derybas dėl glaudesnio bendradarbiavimo, kuris gali baigtis jų susijungimu, praneša „Reuters“, remdamasi keliais šaltiniais. Jei tai įvyktų, susikūrusi 54 mlrd. dolerių vertės bendrovė taptų trečia pagal dydį pasaulyje automobilių pramonės grupe.
Kalbos apie galimą susijungimą yra atsakas į iššūkius, su kuriais susiduria Japonijos automobilių pramonė. Dėl „Tesla“ ir Kinijos elektromobilių gamintojų, tokių kaip BYD, spaudimo rinkos lyderiai priversti restruktūrizuotis ir sparčiau kurti ateities technologijas.
Agresyvią kainodarą taikanti „Tesla“ ir Kinijos bendrovės, siūlančios šiuolaikiškus, pigesnius elektromobilius, keičia pasaulinį pramonės kraštovaizdį. Japonijos bendrovės, tokios kaip „Honda“ ir „Nissan“, stengiasi pasivyti konkurentus, o tam reikia mažinti sąnaudas ir didinti investicijas į inovacijas.
Atsiras konglomeratas, kuris nusileis tik „Toyota“ ir „Volkswagen“.
Kovo mėn. bendrovės „Honda“ ir „Nissan“ paskelbė apie bendradarbiavimą kuriant elektromobilius. Tačiau šiuo metu vykstančios derybos gali baigtis holdingo bendrovės sukūrimu arba visišku susijungimu. Bendradarbiaujant būtų siekiama integruoti abiejų bendrovių technologijas ir padidinti konkurencingumą vidaus ir pasaulio rinkose.
Analitikai pažymi, kad nors susijungimas gali būti abipusiai naudingas, tai ypač svarbus žingsnis „Nissan“, kuri pastaraisiais mėnesiais susiduria su finansiniais sunkumais. Drastiškai sumažėjus pelnui, bendrovė paskelbė 2,6 mlrd. dolerių vertės išlaidų mažinimo planą, įskaitant 9 000 darbo vietų panaikinimą.
Kas praras ir kas laimės?
Pranešimai apie derybas sukėlė įvairias reakcijas akcijų rinkoje. Nissan“ akcijos pabrango 24 %, o ‚Honda‘ akcijos atpigo 3 %. Mitsubishi Motors, kurioje Nissan valdo 24 proc. akcijų, taip pat augo.
Ekspertai pastebi, kad dviejų milžinių susijungimas susijęs su skirtingų įmonių kultūrų integracija. Hondai, garsėjančiai novatorišku požiūriu į technologijas, gali būti sunku prisitaikyti prie dabartinių Nissan struktūrinių problemų. Jei derybos bus sėkmingos, susijungimas gali būti naudingas visai Japonijos automobilių pramonei, nes taps atsvara „Toyota“ dominavimui. Analitikai pažymi, kad sustiprėjusi konkurencija šalies viduje galėtų turėti teigiamą poveikį inovacijoms šiame sektoriuje.
Tačiau Vakarų rinkos, ypač JAV, gali reaguoti skeptiškai. Išrinktojo JAV prezidento Donaldo Trumpo planai nustatyti muitus importuojamoms transporto priemonėms gali turėti įtakos bendrovių deryboms. Tiek „Honda“, tiek „Nissan“ Meksikoje gamina automobilius, skirtus eksportui į JAV, todėl jie gali būti politinių nuolaidų taikiniai.
Kas toliau laukia Japonijos ikonų?
Pasak artimų šaltinių, „Honda“, „Nissan“ ir „Mitsubishi“ planuoja kitą pirmadienį Tokijuje surengti bendrą spaudos konferenciją. Renginyje gali būti pateikta svarbiausia informacija apie Japonijos automobilių pramonės milžinų ateitį.
Glaudesnis „Honda“ ir „Nissan“ bendradarbiavimas yra aiškus ženklas, kad Japonijos automobilių pramonė yra kryžkelėje ir ieško būdų, kaip išlikti konkurencinga sparčiai besikeičiančiame technologijų pasaulyje.
Šaltinis: Moto.pl