Kompanija „Mercedes-Benz“ pristatė elektromobilį su ypatinga baterija – kietakūne baterija. Teigiama, kad šis automobilis vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau kaip 1 000 km. Tačiau kuo ši baterija tokia ypatinga?
- Didžiulis nuotolis: automobilis vienu įkrovimu turėtų nuvažiuoti daugiau kaip 1 000 kilometrų.
- Greitas įkrovimas: Akumuliatorius turėtų būti visiškai įkrautas per labai trumpą laiką.
- Didesnis saugumas: kietakūniai akumuliatoriai laikomi saugesniais už iki šiol dažniausiai naudojamus ličio jonų akumuliatorius.
Išoriškai automobilis atrodo kaip įprastas „Mercedes EQS“. Tik specialūs dažai ir užrašas „Solid State“ ant šonų atskleidžia, kad čia sumontuotas specialus akumuliatorius.
Įgyvendindama šį projektą „Mercedes-Benz“ bendradarbiavo su JAV įmone „Factorial Energy“ ir „Mercedes“ padaliniu „AMG High-Performance Powertrains“, kuris taip pat gamina dalis „Formulei 1“.
Kokie kietakūnių baterijų privalumai?
- Daugiau energijos: kietakūniuose akumuliatoriuose galima sukaupti daugiau energijos.
- Didesnis efektyvumas: jie veikia efektyviau nei ličio jonų akumuliatoriai.
- Didesnis nuotolis: automobilis gali nuvažiuoti toliau.
- Greitesnis įkrovimas: Automobilis greičiau paruošiamas naudoti.
Kietojo kūno akumuliatorius AKS pagrįstoje transporto priemonėje leidžia nuvažiuoti iki 25 % didesnį atstumą, palyginti su tokio pat svorio ir dydžio atitinkamo standartinio AKS akumuliatoriaus akumuliatoriumi. Didesnis svoris ir energijos vartojimo efektyvumas pasiekiamas dėl pasyvaus akumuliatoriaus aušinimo.
Tikimasi, kad kuriama transporto priemonė nuvažiuos daugiau nei 1000 km (620 mylių).
Palyginimui: kai akumuliatoriaus talpa yra 118 kWh, dabartinis EQS 450+ (bendras energijos suvartojimas: 19,9–16,3 kWh/100 km | CO₂ emisija kartu: 0 g/km | CO₂ klasė: A) [1] jau siūlo daugiau nei 800 km (497 mylių) atstumą.
Technologija
Kietojo kūno akumuliatoriai yra perspektyvi elektros mobilumo technologija. Jie naudoja kietą elektrolitą, o ne skystą, o tai padidina elementų saugumą ir leidžia naudoti naujus anodus, tokius kaip ličio metalas, taip žymiai pranokstant įprastus ličio jonų elementus. Jie taip pat įgalina kito lygio energijos tankį kartu su ličio metalo anodu. Kietojo kūno technologija gali padidinti transporto priemonių akumuliatorių gravimetrinės energijos tankį iki 450 Wh/kg elementų lygiu ir taip padidinti važiavimo atstumą.
Gravimetrinės energijos tankis reiškia energijos kiekį, sukauptą akumuliatoriaus elemente masės vienetui. Ši metrika yra labai svarbi vertinant akumuliatoriaus elementų efektyvumą ir našumą, ypač tais atvejais, kai svoris yra kritinis veiksnys, pavyzdžiui, elektrinėse transporto priemonėse. Kietojo kūno akumuliatoriaus technologija sumažina akumuliatoriaus svorį ir pagerina elementų saugumą.
„Mercedes-Benz“ norėtų naudoti kietakūnius akumuliatorius būsimuose elektromobiliuose, tačiau tikslios datos dar nenurodė.
Šaltinis: media.mercedes-benz.com
Parašyti komentarą