Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės „Mirties kapsulės”: Siaubingi testų rezultatai. Šios miesto transporto priemonės yra tiksinti bomba keliuose
Automobiliai / Transporto priemonės

„Mirties kapsulės”: Siaubingi testų rezultatai. Šios miesto transporto priemonės yra tiksinti bomba keliuose

Mikroautomobilis keliuose
Dalintis

Jos atrodo mielos ir atrodo kaip puiki ir saugi alternatyva paspirtukams. Tačiau naujausi DEKRA ir „VOX TV“ atliktų avarinių bandymų rezultatai rodo ką kita. Ekspertai skambina pavojaus varpais, kad vis labiau populiarėjantys maži miesto automobiliai gali tapti mirtinais spąstais žmonėms.

 

Mikroautomobiliai, dar vadinami lengvaisiais keturračiais (L6e klasės), populiarėja kaip nebrangi ir praktiška alternatyva lengviesiems automobiliams, ypač mieste. Vis dažniau tėvai juos perka savo vaikams važinėti į mokyklą – Lietuvoje juos jau gali vairuoti penkiolikmečiai, gavę AM vairuotojo pažymėjimą. Tačiau neseniai Vokietijos televizijos kanalo VOX kartu su DEKRA atlikto avarinio bandymo rezultatai atskleidė triuškinančius šių transporto priemonių saugumo trūkumus.

 

Mikroautomobilių susidūrimo bandymai: katastrofiški rezultatai

Atliekant bandymą su „Aixam Access“ ir „Citroën Ami“, abi transporto priemonės buvo įsibėgėjusios iki 45 km/h – didžiausio greičio – ir atsitrenkė į deformuojamas kliūtis, imituojant priekinį susidūrimą su kita transporto priemone. Rezultatai buvo vienareikšmiški: manekenas neatlaikė, vadinasi žmogus neatlaikytų taip pat. Ekspertai pabrėžia, kad realiomis sąlygomis tokia avarija greičiausiai baigtųsi keleivių mirtimi.

Citroën Ami elektromobilis

Saugos įrangos trūkumai

Skirtingai nei tradiciniams automobiliams, mikroautomobiliams taikomi daug mažiau griežti saugos standartai. Privalomi tik saugos diržai – kaip primena DEKRA, kitos įrangos, tokios kaip ABS, ESP ar oro pagalvės, yra retos, o dažnai jų nėra net kaip papildomos įrangos. Be to, šioms transporto priemonėms nereikalinga reguliari techninė priežiūra, o tai reiškia, kad jos gali būti naudojamos daugelį metų be jokios techninės apžiūros.

 

Gamintojų reakcija

Gamintojai aiškinasi mikroautomobilių specifika. Stellantis (Citroën Ami gamintojas) pabrėžia, kad šios transporto priemonės daugiausia skirtos naudoti mieste kaip alternatyva dviračiams ar paspirtukams, suteikiant didesnę apsaugą nuo oro sąlygų (pavyzdžiui lietaus ar sniego). Aixam nurodo, kad dėl techninių apribojimų, susijusių su leistinu svoriu be krovinio (425 kg be vairuotojo), negalima naudoti pažangių saugos sistemų.

Mini automobilis kelyje

Ekspertų įspėjimai

ADAC įspėja nenaudoti mikroautomobilių greitkeliuose ir naktį. Nors jie yra saugesni už motorolerius ar motociklus (dėl uždaro kėbulo ir saugos diržų), susidūrimo atveju keleiviams kyla itin didelis pavojus. Ekspertai teigia, kad mikroautomobiliai tinka važiuoti tik nedideliais atstumais miestuose, kur greitis ribotas ir rimtų avarijų rizika mažesnė.

 

Nors mikroautomobiliai atrodo patraukli alternatyva dėl mažų eksploatavimo išlaidų ir lengvo prieinamumo, susidūrimo testų rezultatai yra rimtas įspėjimas. Nesant tinkamų saugos taisyklių, šios transporto priemonės kelia didžiulį pavojų keliuose tiek jų naudotojams, tiek kitiems eismo dalyviams.

Šaltinis: Moto.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

5 Komentarai

guest
5 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Sim
Sim
prieš 6 mėnesių

Jie yra SAUGESNI !! už motociklus. Tema baigta. Aišku reiktu oro pagalvių

Ashai
Ashai
prieš 6 mėnesių

Galėtų su dviračiu pabandyti tą patį testą

Anonimas
Anonimas
prieš 6 mėnesių

Jie reikalingi žmonėm su negalia kas turi o ne pramoginiam pasivažinėjimui jai senelis gyvena už dešimt kilometrų jam reikia į parduotuve tai jo pagrindinė priemonė su protu važiuojant senas žmogus jis nelys į mirtina pavojų nejaugi koks akis iš deges į jį įlėktų o dabar kai ažiuo nežiūri ištisinių linijų ir lenkia du centimetrus atstumu nuo veidrodėlio per ištisine linija ir niekas nežiūri į eismo taisykles mano mašina galingesnė tai tu traukis ir varyk į grabe tai toki dalykai dedasi keliuose

Leta
Leta
prieš 6 mėnesių

As manau jie aplamai negali dalyvaut eisme t.y tragedija

Leta
Leta
prieš 6 mėnesių

Leta29

Panašūs straipsniai
Dūmingumo patikra

Primename: nuo 2026 m. dalis dyzelinių automobilių techninės apžiūros gali būti neįveikta

Nuo kitų metų tam tikrų dyzelinių variklių automobilių savininkams kasmetinės techninės apžiūros...

Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...