Automobilių pramonėje neretai technologinės naujovės tampa naujų nepatogumų šaltiniu, o ne problemų sprendimu. Toks likimas ištiko neseniai įdiegtą pažangiąją vairuotojo dėmesio blaškymo įspėjimo sistemą (Advanced Driver Distraction Warning, ADDW), kuri, ironiška, gimė po to, kai automobiliuose masiškai pradėtos naudoti jutiklinio ekrano planšetės prietaisų skydelyje.
Pasak „Auto Swiat“, ši sistema, kuri nuo 2024 m. liepos mėn. tapo privaloma naujuose modeliuose, o nuo 2026 m. liepos mėn. bus taikoma visiems naujiems parduodamiems automobiliams, skirta vairuotojo dėmesio lygiui vairuojant stebėti.
ADDW sistema
ADDW analizuoja laiką, praleistą prie vairo, fiksuoja pasikartojančius ir chaotiškus manevrus, kurie gali rodyti vairuotojo nuovargį ar mieguistumą. Be to, naudodama pažangius jutiklius, kameras ir dirbtinį intelektą, sistema realiuoju laiku stebi, kur nukreiptos vairuotojo akys. Įjungta važiuojant ne didesniu kaip 20 kilometrų per valandą greičiu, ADDW turėtų įsijungti ne vėliau kaip po šešių sekundžių neatidaus vairavimo.
Važiuojant didesniu nei 50 kilometrų per valandą greičiu, pakanka vos 3,5 sekundės nukreipti žvilgsnį nuo kelio, pavyzdžiui, į planšetinio kompiuterio ekraną, kad gautume ne tik vaizdinį, bet ir gana garsų bei erzinantį garsinį įspėjimą: „Žiūrėkite į priekį!“.
ADDW sistema analizuoja kelionės trukmę ir nelygius manevrus, kurie gali rodyti vairuotojo nuovargį, ir realiuoju laiku, naudodama jutiklius, kameras ir dirbtinį intelektą, stebi vairuotojo žvilgsnio kryptį.
ADDW galima išjungti, tačiau tai padaryti ne lengva
Žinoma, ADDW teoriškai galima išjungti, tačiau praktikoje šis procesas dažnai būna gana sudėtingas ir kelia stresą. Užvedęs variklį vairuotojas turi atlikti keletą veiksmų, kad išjungtų greičio asistentą, o vėliau – budrumo asistentą. Bandymai apeiti sistemą, pavyzdžiui, užklijuojant kamerą, taip pat ne visada duoda norimą rezultatą. Priklausomai nuo automobilio markės, galite gauti įspėjimą apie sistemos veikimo sutrikimus arba pranešimą, kuriame prašoma pakoreguoti sėdynės padėtį, nes vairuotojo veidas neatpažįstamas. Laimei, tokių pranešimų paprastai nelydi garsiniai signalai.
Svarbu pažymėti, kad net jei vairuotojui pavyksta išjungti įspėjimus, pati ADDW sistema dažnai ir toliau veikia fone. Įvykus eismo įvykiui, kurį sukėlė išsiblaškymas nuo gamykloje įrengtos planšetės prietaisų skydelyje, EDR neabejotinai užfiksuos šį faktą. Taigi, nepaisant to, kad automobilių gamintojas sukūrė sistemą, kuri potencialiai gali atitraukti vairuotojo dėmesį, atsakomybė už šios sistemos naudojimą vairuojant vis tiek tenka vairuotojui. Vietoj to nauja technologija, sukurta siekiant pagerinti saugumą, sukelia susierzinimą ir gali turėti nenuspėjamų teisinių pasekmių.
Parašyti komentarą