Pekinas reaguoja į muitų tarifus prašydamas savo prekės ženklų parduoti nuostolingai ir kurstydamas patriotines automobilių nuotaikas. Po daugelį metų trukusio beveik absoliutaus viešpatavimo Kinijos automobilių rinkoje, Europos aukščiausios klasės prekių ženklai BMW, „Mercedes“, „Audi“ ir „Porsche“ Azijos šalyje pradeda skęsti.
Praėjusius metus galima laikyti katastrofiškais: pardavimai Kinijos rinkoje smarkiai sumažėjo. „Mercedes“ pardavimai smuko 7 %, BMW – 4 %, „Audi“ ir „ Porsche“ – 2 %. Šie skaičiai rodo nerimą keliantį posūkį.
Europos automobilių gamintojai nebėra siekiamybė rinkoje. Nauji Kinijos gamintojai siūlo perpus pigesnius elektromobilius, pasižyminčius geresnėmis technologinėmis savybėmis bei komfortu.
Pirkėjai nenori pirkti E klasės Mercedes be sėdynių šildymo, kai gali įsigyti BYD, kuriame sėdynių šildymas yra standartinėje komplektacijoje.
Technologijų atotrūkis
Technologinis atotrūkis, kurį Europos pramonei sukėlė elektromobiliai, pasireiškė valdymo mikroschemomis valdymo blokuose, kurias BMW, „Mercedes“ ir „Audi“ montuoja tik geriausiuose modeliuose, o kinų prekės ženklai montuoja net į standartinius modelius, tokius kaip „Nio“ ar BYD.
Kaip pareiškė kinų BMW pardavėjas , „labai sunku parduoti europietišką automobilį už tokią kainą, kai vietiniai gamintojai jį akivaizdžiai lenkia savo technologija“.
Europos markės sureagavo pavėluotai ir blogai, o kadangi technologiškai jos nepajėgios pasiekti kinų lygio, jos pasirinko iki šiol nematytą nuolaidų normą: Audi, VW ir Porsche – 30 %, BMW – 25 %, Mercedes – 20 %, o tai kelia grėsmę jų pačių pramonei.
Patriotinės nuotaikos
Tarsi to būtų negana, Pekino vyriausybė skatino vietinių prekės ženklų elektromobilius parduoti net ir nuostolingai, kad užimtų rinkos dalį ir išstumtų Europos gamintojus.
Ir tai, matyt, pasiteisino, nes iki 2024 m. kinų prekių ženklai užėmė beveik 10 % rinkos Europos prekių ženklų sąskaita ir jau kontroliuoja 65 % rinkos.
Kinijos gamintojai prisiderino prie Pekino įsakymo ir, pavyzdžiui, „Nio“ pradėjo akciją, pagal kurią keičia iki 3 metų senumo BMW 3 serijos automobilius į visiškai naujus „Nio ET5“. Be to teikiamos geros subsidijos, pavyzdžiui, nemokama elektros energija gamyklose arba nemokamai suteikdama žemės.
Tą pačią savaitę, kai gamintojas Yangwang pristatė automobilį, kuris tiesiogine prasme skraido, atlikdamas iki 6 metrų šuolius, kad išvengtų įgriuvų ar dar ko nors, Mercedes patvirtino EQE gamybos pabaigą, nes jo pardavimai per pastaruosius kelis mėnesius buvo praktiškai 0.
Šis modelis yra geriausias įmonės nuosmukio Kinijoje pavyzdys: 2023 m. sausį jo buvo parduota apie 1 000 vienetų, o 2024 m. spalį pardavimai sumažėjo iki nulio.
Technologijų bendrovės gamina automobilius
Tarsi to būtų negana, technologijų bendrovės, tokios kaip „Huawei Technologies“, čia žinomos dėl savo telefonų, kartu su „Baic“ pristato tokius automobilius kaip „Stelato S9“ – prabangų sedaną, kuris yra tiesioginis „Audi A8“, 7 serijos BMW ir S klasės „Mercedes“ konkurentas, nors jo pardavimo kaina yra apie 400 000 juanių, t. y. 50 000 eurų, t. y. perpus mažesnė nei europietiškų analogų.
Stulbinantis „Huawei Stelato S9“ yra perpus pigesnis už „Mercedes S-Class“.
Šaltinis: Eldebate.com
Parašyti komentarą