Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nauji, bet jau 3 metų: automobiliai-vaiduokliai Lietuvos salonuose

4 min. skaitymo

Įsivaizduokite – ateinate į saloną pirkti naujo automobilio, o pardavėjas entuziastingai rodo… 2022 metų modelį. Skamba kaip pokštas? Deja, tai realybė Lietuvos automobilių salonuose, atskleidžianti brutalią tiesą apie tai, ko vairuotojai tikrai nenori pirkti.

Peržvelgdami atstovybių pasiūlymus, galima rasti tikrų „perlų” – naujus, niekada nenaudotus automobilius, kurie salonuose stovi jau trečius metus. Teoriškai jie nauji, praktiškai – jau pasenę. Tai kaip pirkti trejų metų senumo telefoną beveik naujo kaina – kas norėtų?

Stellantis ir prakeiktas 1.2 PureTech variklis

Neperkamų automobilių sąrašo viršūnėje – Stellantis koncerno modeliai su liūdnai pagarsėjusiu 1.2 PureTech varikliu. Du Peugeot 308 su šiuo agregatu įstrigę salonuose lyg užkeikti. Kaina? Pirmasis už 99 900 eurų – skamba viliojančiai, kol nesusimąstote, kad 2025 metų modelis kainuoja 130 000 eurų.

30 tūkstančių eurų skirtumas už trejais metais naujesnį automobilį atrodo kaip puiki proga. Bet yra kabliukas – naudotą 2022 metų egzempliorių galima įsigyti už 78-85 tūkstančius. Staiga ta „proga” nebeatrodo tokia patraukli. Pridėkite baimę dėl PureTech variklio patikimumo – vairuotojai akivaizdžiai renkasi primokėti už naujesnį modelį arba pirkti naudotą pigiau.

Citroën C5X – automobilis, kurio niekas nesupranta

Atskira istorija – Citroën C5X, stovintis viename iš salonų. Modelis, kuris turėjo būti viskuo – sedanu, universalu ir visureigiu – galų gale neįtikino nieko. Už 162 000 eurų galima jį įsigyti su 1.6 PureTech varikliu. Naujas kainuoja beveik 200 tūkstančių, bet jau turi hibridinę pavaros sistemą.

Čia iš tiesų galima kalbėti apie progą – jei kas nors apskritai ieško tokio automobilio. Problema ta, kad C5X yra niša nišoje – didelis prancūziškas sedanas-universalas-visureigis yra receptas pardavimo problemoms.

Naujų automobilių salonas

Elektromobiliai – didžiausias atstovybių košmaras

Tikra drama vyksta elektromobilių segmente. Peugeot 208 elektrinė versija už 167 900 eurų stovi ir laukia. Palyginimui – benzininė versija kainuoja perpus pigiau. Kas mokės dvigubai brangiau už tą patį automobilį, tik su kita pavara?

Dar blogiau su Ford Mustang Mach-E – septynios 2022 metų mašinos laukia pirkėjų už 200-280 tūkstančių eurų. Tai rodo, kaip Lietuvos rinka nepasiruošusi tokios kainos elektromobiliams. Žmonės, galintys išleisti ketvirtį milijono už automobilį, renkasi patikimus premium markių modelius su vidaus degimo varikliais.

Amerikietiška svajonė už 300 tūkstančių

Atskiroje kategorijoje – automobiliai iš JAV. Du Dodge Challenger 5.7 R/T po 299 900 eurų laukia pirkėjų. Tai kultiniai amerikietiški muscle cars, turintys savo gerbėjų, bet Lietuvoje tai labai siaura grupė. Už 300 tūkstančių galima nusipirkti naują vokišką premium klasės automobilį, ir dauguma renkasi būtent tokį variantą.

Ką šie automobiliai sako apie Lietuvos rinką?

Metų metus stovintys automobiliai – lyg lakmuso popierėlis, rodantis, ko lietuviai tikrai nenori:

  • Prancūziškų variklių su problemomis (1.2 PureTech)
  • Nišinių modelių su neaiškia tapatybe (C5X)
  • Brangių elektromobilių be infrastruktūros
  • Amerikietiškų galingų automobilių už vokiško premium kainą

Paradoksas tas, kad kai kurie iš šių automobilių objektyviai yra geri. Problema – jie arba per brangūs, arba kelia baimę dėl aptarnavimo kaštų, arba tiesiog nepataiko į lietuvių vairuotojų skonį.

Automobilių pavadinimai

Ar verta pirkti 3 metų „naują” automobilį?

Atsakymas: priklauso nuo situacijos. Jei rasite modelį be konstrukcinių defektų, su gera kaina ir ilga garantija – gali būti proga. Bet atminkite, kad automobilis praranda vertę vos išvažiavęs iš salono, o 3 metų „naujokas” jau prarado nemažą dalį vertės, nors niekada nevažiavo.

Svarbiausias klausimas, kurį turėtumėte užduoti: kodėl šis automobilis stovi čia jau trejus metus? Jei atsakymas „nes turi prastą variklį” arba „nes per brangus” – geriau ieškokite kitur.

Šie automobiliai-vaiduokliai stovės salonuose, kol kas nors pasiduos didelei nuolaidai. O atstovybės? Na, pamoka ateičiai – ne kiekvienas automobilis ras pirkėją, net jei ant jo kabo „naujas” etiketė.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus