Jei šią vasarą planuoji kelionę automobiliu po Ispaniją ar tiesiog važiuoji į darbą, žinok, kad 2025-aisiais įsigaliojo daug naujų eismo taisyklių – jų nepaisymas gali kainuoti ne tik pinigus, bet ir saugumą.
Ispanijos Kelių eismo direkcija (DGT) įvedė keletą naujovių, siekdama pagerinti saugumą keliuose, sumažinti taršą ir palengvinti skubios pagalbos tarnybų darbą.
Nuo griežtesnių girtumo normų iki privalomos motociklininkų aprangos ar lenkimo draudimo blogu oru – štai svarbiausi pakeitimai ir kaip jų laikytis, kad šią vasarą išsaugotum tiek vairuotojo pažymėjimą, tiek piniginę.
Lenkimas, alkoholis ir avarinės juostos: taisyklės, kurios gali brangiai kainuoti
Jokio rizikingo lenkimo
Ispanija ryžtingai kovoja su lenkimu pavojingomis sąlygomis. Jei kelią dengia sniegas, ledas ar stipriai lyja – užmiestyje, daugi juosčiuose keliuose, apie lenkimą teks pamiršti. Laikykis dešinės ir nedaryk pavojingų manevrų. Tikslas – išvengti avarijų ir užtikrinti, kad greitosios pagalbos automobiliai galėtų pravažiuoti.
Erdvė avariniams automobiliams
Ką daryti, kai greitkelyje susidaro spūstis? Dabar tai – įstatymu įtvirtinta pareiga: formuoti „avarinį koridorių“. Jei esi kairėje – traukis kuo kairiau. Visi kiti – dešinėn. Palik vidurinę juostą laisvą policijai, greitajai ar ugniagesiams. Vasarą spūstys dažnos, tad ši taisyklė itin aktuali.
Motociklininkai: geri pokyčiai ir nauji reikalavimai
Jei vairuoji motociklą, dabar leidžiama važiuoti kelkraščiu, kai spūstis – bet tik iki 30 km/h greičiu ir praleidžiant skubios pagalbos transportą. Tačiau atsirado ir nauji aprangos reikalavimai: būtina dėvėti pilnas pirštines, sertifikuotą šalmą (pilną ar modulinį) ir tinkamus batus – šlepetės griežtai draudžiamos.
Griežtesnės taisyklės girtam vairavimui
Kraujo alkoholio norma sumažinta iki 0,2 g/l – praktiškai net vienas gėrimas gali peržengti ribą. Ši norma viena griežčiausių Europoje ir skirta sumažinti su alkoholiu susijusių avarijų skaičių, ypač per vasaros šventes.
Naujos taisyklės miestuose: paspirtukai, žemų emisijų zonos ir baudos
Elektriniai paspirtukai po padidinamuoju stiklu
Jei važinėji paspirtuku, taisyklės griežtėja. Vairuotojui turi būti bent 16 metų, privalomas šalmų dėvėjimas, važiuoti galima tik važiuojamąja kelio dalimi – šaligatviai draudžiami. Daugelyje miestų paspirtukai turi būti registruoti. Pažeidėjams – nemalonios baudos.
Žemų emisijų zonos: jokių išimčių
Didieji Ispanijos miestai – Madridas, Barselona, Valensija, Sevilija – turi griežtas žemų emisijų zonas (LEZ). Seni, teršiantys automobiliai – į miesto centrus neįleidžiami. Tai galioja ir užsienio automobiliams. Jei atvyksti iš kitos šalies, gali tekti iš anksto registruotis – kitaip gresia baudos.
Baudos ir sankcijos: neverta rizikuoti
Mažesni pažeidimai, kaip šalmo nedėvėjimas ar lenkimas, kai tai draudžiama, gali kainuoti 100–200 eurų. Rimtesni – pavyzdžiui, vairavimas išgėrus ar įvažiavimas į LEZ be leidimo – kainuos iki 600 eurų ir taškus nuo vairuotojo pažymėjimo. Nerezidentai turi sumokėti baudą iškart arba netrukus po jos skyrimo.
Užsienio vairuotojams: ką būtina žinoti prieš leidžiantis į kelius Ispanijoje
Jei Ispanijoje esi svečias ar gyveni su neispaniška registracija, teks pasirūpinti papildomais dokumentais. Patikrink, ar tau reikia Tarptautinio vairuotojo leidimo (ypač jei esi iš šalies už ES/EEE ribų). Draudimas turi galioti Ispanijoje – kartais gali reikėti vadinamosios „žaliosios kortelės“. Gyventojai negali naudoti užsienietiško automobilio neribotą laiką – galiausiai teks registruoti jį Ispanijoje.
Nepamiršk, LEZ galioja ir tau. Dauguma didmiesčių reikalauja, kad užsienio automobiliai iš anksto būtų registruoti prieš įvažiuojant į ribojamą zoną. Nesilaikymas – baudos, kurios gali būti išieškomos tarpvalstybiniu būdu. Ignoruoti jas – prasta idėja.
Parašyti komentarą