Europos automobilių gamintojų asociacija paskelbė šių metų lapkričio mėn. naujų automobilių pardavimo rezultatus ir taip apibendrino pirmuosius 11 2024 m. mėnesių.
Pardavimai, o iš tikrųjų naujų automobilių registravimas ES šalyse lapkričio mėn. sumažėjo 1,9 proc. Iš keturių didžiausių rinkų daugiausia prarado Prancūzija (- 12,7 proc.) ir Italija (- 10,8 proc.). Vokietijoje įregistruotų automobilių skaičius išliko panašus (+0,5 proc.) ir tik Ispanijoje užfiksuotas 6,4 proc. padidėjimas.
2024 m. 11 mėnesių suvestinė daug geresnė, nes rezultatai, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, pagerėjo 0,4 proc. Iš pirmojo ketvertuko vėl pirmauja Ispanija (+5,1 proc.), o kitose rinkose registravimas sumažėjo. Prancūzijoje skirtumas, palyginti su šiais metais, yra 3,7 procento, Vokietijoje – 0,4 procento, o Italijoje – 0,2 procento.
Lapkričio mėn. elektrinių automobilių registravimas sumažėjo daug labiau nei visa naujų automobilių rinka
Kaip parduodami elektromobiliai Europoje? Ne itin gerai. Nors vidutinė BEV rinkos dalis lapkričio mėn. padidėjo nuo 15 proc. iki 16,3 proc., įregistruotų automobilių skaičius sumažėjo 9,5 proc. iki 130 757 vnt. Panašiai yra ir su iš tinklo įkraunamais hibridiniais automobiliais (PHEV), kurie lapkritį užėmė 7,6 proc. rinkos, t. y. 0,6 proc. mažiau nei prieš metus. Kartu jų apimtis sumažėjo 8 proc.
Tačiau lapkritį pasipildė hibridai be įkrovimo galimybių – jų pardavimai išaugo net 18,5 proc. Tik reikėtų nepamiršti, kad ACEA šiai kategorijai priskiria ne tik automobilius su visiškai hibridine pavara, bet ir vadinamuosius minkštuosius hibridus.
🚨 BREAKING 🚨
📊🚗 European car sales figures for November are fresh off the press!
New car registrations dropped by 2% in November 2024.
🔋 Battery-electric car sales declined by 10%, resulting in a year-to-date market volume of 5% lower than the same period last year
— ACEA (@ACEA_auto) December 19, 2024
Kodėl Europoje elektromobiliai parduodami prasčiau nei tikėtasi?
Tam įtakos turėjo, matyt, subsidijų tokiems automobiliams nebuvimas ir elektros energijos kainų padidėjimas. Be to, rezultatus pablogino silpni Tesla pardavimai , kuriuos neigiamai paveikė papildomų muitų įvedimas elektromobiliams iš Kinijos. Vis dėlto reikėtų nepamiršti, kad visose Senojo žemyno šalyse kartu paėmus kalbama apie daug didesnę rinkos dalį ir rinkos prisotinimą. Tai nereiškia, kad turime reikalą su elektromobilių bumo pabaiga, o daugiausia su šio rinkos segmento sąstingiu.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą