Šiuolaikinės elektrinės transporto priemonės vis dažniau remiasi ne įprastais stabdymo mechanizmais, o galinga rekuperacine stabdymo sistema. Dėl to kyla net eksploatavimo problemų.
Dar niekur neregėti stabdžiai – „Mercedes-Benz“ revoliucija
Pavyzdžiui, „Volkswagen“ apdairiai naudoja pigius būgninius mechanizmus savo MEB platformos galinėje ašyje. Pasak „Mercedes-Benz“ inžinierių, elektra varomoms transporto priemonėms 98 % atvejų pakanka regeneracinio stabdymo, o įprastinių stabdžių prireikia tik avarinėse situacijose. Todėl inžinieriai pasiūlė visiškai atsikratyti įprastų stabdžių mechanizmų, pakeičiant juos kita sistema.
Inžinieriai pašalino trinties mechanizmus iš ratų ir perkėlė juos į pavarų dėžės mazgą. Pirmiausia tai leido iš karto 90 kg sumažinti svorį, o tai turės teigiamos įtakos automobilio valdymui ir važiavimo sklandumui. Be to, tai leido padaryti ratus visiškai uždarus. Galiausiai tokie stabdžiai mažiau linkę liestis su vandeniu.
Nauji trinties mechanizmai sumontuoti abiejose variklio ir pavarų dėžės mazgo pusėse. Konstrukciją sudaro du diskai – vienas sumontuotas ant varančiojo veleno, o kitas – statinis. Kontakto plotas yra daug didesnis nei tradicinių diskinių stabdžių trinkelių. Be to yra sumontuoti nedideli dėklai abrazyvinėms dulkėms surinkti ir skysto aušinimo sistema, skirta apsaugoti mechanizmą nuo perkaitimo.
Jei elektromobilyje yra tik vienas elektros variklis, ant antrosios ašies, už variklio ir pavarų dėžės mazgo ribų, taip pat galima įrengti atskirus trinties mechanizmus. Mercedes-Benz inžinieriai užtikrina, kad naujoji stabdžių sistema nereikalauja techninės priežiūros ir yra sukurta taip, kad tarnautų visą elektromobilio eksploatavimo laiką. Papildomas privalumas – stabdžių keliamo triukšmo nebuvimas.
Naujoviški elektra varomų transporto priemonių stabdžiai vis dar kuriami ir bandomi, o galutinis sprendimas dėl jų įdiegimo serijinėse transporto priemonėse bus priimtas atlikus visus bandymus.