Žiemos režimas automatinėse pavarų dėžėse nėra taisyklė, tokį režimą dažniau rasite senesniuose automobiliuose. Jis gali būti naudingas, bet tik žiemą ir slidžiuose, apsnigtuose ar apledėjusiuose keliuose, kai ratams gali būti sunku sukibti su kelio danga.
Tačiau reikia nepamiršti, kad ją reikia naudoti protingai ir ne per dažnai, nes įjungus pavarų dėžės žiemos režimą gali sutrumpėti jos tarnavimo laikas.
Žiemos režimo mygtukas automatinėje pavarų dėžėje
Nors „automatinė“ pavarų dėžė puikiai tinka kasdieniam naudojimui, slidžiame kelyje ji gali sukelti šiek tiek problemų – kai ratai praranda sukibimą ir pavarų dėžė atkakliai naudoja pirmą pavarą, kai varomoji jėga yra per didelė, automobilis gali stipriai „buksuoti”. Todėl kai kurie gamintojai apie tai pagalvojo ir automatinėse pavarų dėžėse įrengė specialų žiemos režimą (paprastai pažymėtą užrašu „Žiema“, „Sniegas“ arba snaigės simboliu). Tačiau saugokitės – jo nereikėtų naudoti visada, kai šalta. Tai veikiau gelbėjimosi ratas.
Kas yra žiemos režimas pavarų dėžėje ir kaip jis veikia?
Paprasčiausiai žiemos režimas pavarų dėžėje leidžia pradėti važiuoti ne pirma, o antra (kartais net trečia) pavara. Tokiu būdu ratams tenka mažesnis sukimo momentas ir automobilis, ypač senesnių modelių su mažiau ištobulinta elektronika (traukos kontrolės sistema), gali pajudėti iš vietos.
Žiemos režimą įjungti paprasta, tačiau jį išjungimas kiekviename automobilyje gali būti skirtingas. Kai kuriuose automobiliuose dėl to rūpintis nereikia – elektronika pati išjungia režimą, kai viršijame tam tikrą greitį (paprastai apie 30 km/val.). Žiemos režimas pavarų dėžėje yra pagalbinis sprendimas, kurį reikėtų naudoti atsargiai ir tik tais atvejais, kai jo iš tikrųjų reikia – jo nereikėtų įjungti, pavyzdžiui, bandant išvažiuoti iš sniego pusnies, kai pavarų dėžė gali perkaisti. Išsamias žiemos režimo naudojimo rekomendacijas paprastai galima rasti konkrečios transporto priemonės naudotojo vadove.