Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Pilnas degalų bakas karštu oru – taip ar ne?
Automobiliai / Transporto priemonės

Pilnas degalų bakas karštu oru – taip ar ne?

Kuro bako pildymas vasarą
Dalintis

Diskusijos apie tai, ar saugu eksploatuoti automobilį su pilnu degalų baku esant karštam orui, tęsiasi jau daugelį metų.

Viena dalis vairuotojų nuolat pila degalus iki maksimalaus kiekio ir nesusiduria su jokiomis problemomis, o kita dalis atkreipia dėmesį į žalos ar net užsidegimo riziką. Kiekviena iš šių pozicijų turi savų argumentų, todėl išsiaiškinkime, kuri iš jų yra arčiau tiesos. Straipsnis bus naudingas!

Nuomonė, kad degalų pildymas „iki viršaus” karštu oru gali turėti neigiamų pasekmių, gyvuoja jau ne vieną dešimtmetį. Tuo metu ši nuomonė iš tiesų buvo pagrįsta, nes automobiliai nebuvo tokie sudėtingi kaip šiandien. Iš tiesų dėl kai kurių modelių konstrukcijos galėjo vykti nepageidaujami procesai, dėl kurių kildavo problemų.

Ne paslaptis, kad kylant temperatūrai skysčių tūris didėja, ne išimtis ir degalai. Kaip žinote degalinėse degalų talpyklos yra po žeme, todėl pildant degalus į automobilį svarbu į tai atsižvelgti.

Degalinės bake esančių degalų temperatūra net ir per didelius karščius gali būti iki +10 °C. Kai bakas yra automobilyje, jis įkaista ir plečiasi, todėl jo tūris gerokai padidėja. Jei bakas pripildytas „iki viršaus“, senesniuose automobiliuose iš tiesų gali atsirasti degalų nuotėkis ir kilti užsidegimo pavojus.

Kuro pylimas degalinėje

Šiuolaikiniai automobiliai yra gerai apgalvoti ir tai neįmanoma. Pripildymo pistoleto „spragtelėjimas“ pasigirsta tada, kai bake dar lieka laisvos vietos.

Tokia talpa padeda išvengti problemų net ir gerokai išsiplėtus degalams. Jei po šio spragtelėjimo nebandoma pripilti daugiau, karštyje problemų tikrai nekils.

Kitas aspektas yra ventiliacija. Internete yra daug nuomonių, kad ventiliacija sutrinka arba labai padidėja garavimas, kai bakas yra pilnas. Šie teiginiai taip pat nepagrįsti, nes šiuolaikinių automobilių degalų bako ventiliacijos sistema yra labai gerai apgalvota.

Degalų molekulės nusėda ant adsorbuotų granulių, kurios išpučiamos iš karto užvedus variklį. Išgaravę degalai patenka į cilindrus, kur sėkmingai sudega kartu su įprastu mišiniu. Jei degalų bako ventiliacijos sistema veikia tvarkingai, problemų nekils.

Šaltinis: abiem.baltic-course.com

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...

Automobilio navigacija

Navigacijai su GPS atėjo galas. Vairuotojai privalo grįžti prie popierinių žemėlapių

Ar įsivaizduoji, kad viduryje kelionės tavo navigacija rodo, jog važiuoji per Kuršių...

Dreba automobilio vairas

Automobilis dreba važiuojant? Patikrinkite šiuos elementus

Vibracijos, jaučiamos važiuojant automobiliu, gali signalizuoti tiek apie nedidelius netikslumus, tiek apie...