Šiuolaikinių automobilių vairuotojai įprato, kad daugelį dalykų už juos atlieka elektronika. Deja, dėl to kartais pasitaiko situacijų, kai vairuotojai per daug pasitikėdami automobiliu nesąmoningai pažeidžia kelių eismo taisykles (KET). Štai viena iš dažniausiai pasitaikančių tokių klaidų.
Sudėtingomis oro sąlygomis, lyjant lietui ar sningant įsijungti artimąsias šviesas. Tai labai svarbu, tačiau daugelis vairuotojų tai pamiršta.
Kada negalima važiuoti su dienos žibintais?
Daugelis vairuotojų naudoja priekinius žibintus automatiniu režimu, kuris įjungia dienos žibintus, kai užvedamas variklis. Tokį apšvietimą reikėtų naudoti tik dieną, kai yra geras oro skaidrumas. Beje, verta prisiminti, kad dėl galiojančių taisyklių šiuo režimu veikiantys žibintai veikia tik priekyje.
Pablogėjus orams, pavyzdžiui, lyjant lietui ar sningant, pasirūpinkite, kad artimųjų šviesų žibintai būtų įjungti kuo greičiau. Vairuotojai dažnai pamiršta tai padaryti, nes jie naudoja jutiklį, kuris turėtų automatiškai įjungti žibintus, kai sutemsta. Tačiau praktikoje dažnai paaiškėja, kad prietaisas reaguoja per vėlai arba visai nereaguoja. Vietoj įstatymais reikalaujamų artimųjų šviesų vairuotojas naudoja tik dienos šviesos žibintus.
Automobilio šviesos jutiklis ne visada tinkamai veikia
Norėdami būti 100 % tikri, neturėtumėte be išlygų pasitikėti automatinėmis sistemomis ir saugumu pasirūpinti patys. Pagal Kelių eismo taisykles vairuotojas privalo rankiniu būdu įjungti artimųjų šviesų žibintus, kai to reikalauja kelio sąlygos.
Automobiliai su dienos žibintais yra mažiau matomi kitiems eismo dalyviams. Ypač važiuojantiems iš paskos, nes šiuo režimu galiniai žibintai išjungiami. Todėl tokiomis sąlygomis automatinis apšvietimas turi būti kuo greičiau išjungtas, o artimosios šviesos įjungtos rankiniu būdu. Visa tai daroma tam, kad transporto priemonė būtų gerai matoma tiek priekyje, tiek iš paskos.
Laimei, naujesniuose automobiliuose artimųjų šviesų žibintus gali įjungti ir lietaus jutiklis, jei jis nustato kritulių pradžią. Tačiau visada verta patikrinti, ar įjungtas tinkamas apšvietimas, ir prireikus tai padaryti rankiniu būdu.
Kokia bauda gresia už važiavimą su dienos šviesos žibintais per lietų?
Už vairavimą be reikiamų šviesų, esant sumažėjusiam oro skaidrumui dienos metu, skiriama nuo 30 iki 90 EUR bauda.
Adam, jau ne 2014m, dienos šviesos įsijungia užvedant variklį o režime auto įjungia artimas nakties šviesas, tame tarpe ir lyjant.
Važinęju nuo 1969-70 negirdėjau tokių fokusų. Pagal rai vairuotojas neturi pasirinkimo teisės kaip važiuoti? Ir taip aišku kada įjungti ir kada išjungti šviesas. Aukso amžius buvo kai nuekas nereguliavo kaip sėdėti mašinoje, ką gerti, valgyti, diržus segėti ar ne. Dabar vairuotojai greit važiuos su apynasriais…?
Adomai,dedantis tokių specialistu jums reikėjo paminėti kad įjungus stiklo valytuvų funkciją -lietaus jutiklis-šviesos tai pat įsijungia automatiškai! Sėkmės!
Ha ha ha jau dideniu jumoro matyt nemaciau. Ka dar sugalvosyt kokiu baudu. Be kapbroleto nevaziuot kitaip bada gausyt ha ha
Adomai, baik gasdint tom baudom. Mes jų nebijom, o , be to, niekas tokių dalykų netikrina. Gali net naktį važiuot be šviesų- niekam tai nerūpi.
Man rūpi ir kietiems eismo dalyviams kuriems esi visiškai nematomas kol nepriartwji per pavojinga atstumą… Ne kartą esu papuolęs į situaciją kai staigus stabdymas neišvengiamas nes su tom dienos šviesomis iš galo esi nematomas tamsoje o be to ir dienos metu turbūt turėtų būti įjungtos ir galinės gabaritų sviesos
Jeigu nematai diena mašinos,tai kas kaltas?
Aišku, kad Putinas kaltas.