Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair”, kaip ir buvo manyta anksčiau, šią vasarą vidutiniškai 10 proc. padidins lėktuvo bilietų kainas.
Kaip rašo „Express„, „Ryanair” vadovas Michaelas O’Leary paaiškino, kad dėl problemų pasaulinėje aviacijos pramonėje Europos oro linijų bendrovėms šiuo metu skirtas ribotas lėktuvų skaičius.
Pasak jo, lėktuvų trūksta dėl to, kad JAV bendrovė „Boeing” vėluoja pristatyti naują lėktuvų parką, kurį anksčiau užsakė pigių skrydžių bendrovė. Dėl to galės keliauti mažiau keleivių, o vasarą paklausa viršys pasiūlą, tai neišvengiamai lems didesnes kainas.
Iš tiesų Ryanair šiemet galės skraidinti 5 mln. keleivių mažiau, nei tikėtasi anksčiau. Iš pradžių Ryanair prognozavo, kad nuo 2024 m. kovo mėn. iki 2025 m. kovo mėn. perveš 205 mln. keleivių, o per ankstesnius 12 mėnesių – 183,5 mln. keleivių.
„Dėl mažesnio orlaivių skaičiaus mums gali tekti sumažinti tą 205 mln. iki 200 mln. keleivių. Skaičius gali būti ir mažesnis nei 200 milijonų, tiesiog šiuo metu to nežinome. Tai tikriausiai reiškia, kad mūsų augimas šiais metais Europoje bus ribotas, ir manau, kad dėl to 2024 m. vasarą visoje Europoje padidės skrydžių kainos”, – pareiškė O’Leary.
Tačiau jis pažymėjo, kad padidėjimas bus mažesnis nei praėjusiais metais, kai lėktuvų bilietų kainos vidutiniškai padidėjo 17 proc.
„Nemanome, kad šiemet sulauksime tokio dviženklio bilietų kainų padidėjimo. Savo biudžetus formuojame remdamiesi 5-10 proc. tarifų padidėjimu, o tai man atrodo gana pagrįsta”, – pridūrė „Ryanair” vadovas, neatmesdamas, kad kainos gali ir sumažėti, jei pavyks papildyti lėktuvų parką.
Pažymima, kad „Ryanair” iki 2024 m. birželio mėn. iš „Boeing” turėjo gauti 57 naujus orlaivius. Tačiau jau praėjusią vasarą orlaivių gamintoja pradėjo turėti problemų. Pirma, daugiau kaip tūkstantis „Pratt and Whitney” pagamintų variklių, skirtų „Airbus” lėktuvams, turėjo būti išimti iš apyvartos, nes buvo nustatyta, kad jie yra nesaugūs.