Niujorkas nori atimti ‚Tesla‘ specialų leidimą tiesiogiai parduoti savo automobilius. Demokratų atstovai rengia įstatymo projektą, kuris iki 2026 m. galėtų uždaryti visus „Tesla“ automobilių salonus valstijoje. Tai būtų didelis smūgis automobilių gamintojui.
„Tesla“ yra gilioje krizėje. Po to, kai metų pradžioje Europoje ir Kinijoje smarkiai sumažėjo paklausa įmonės elektromobiliams, praėjusią savaitę įmonė paskelbė blogiausius ketvirčio rezultatus per ilgą laiką. Be to, įmonė šiuo metu susiduria su kaltinimais, kad savo automobiliuose klastoja odometrus. Atrodo, kad generalinis direktorius Elonas Muskas dabar susiduria su dar viena problema.
Niujorko demokratų atstovai rengia įstatymo projektą, kuris atimtų elektrinių automobilių gamintojui specialų leidimą tiesiogiai parduoti savo transporto priemones. Tai reikštų visų „Tesla“ automobilių salonų uždarymą valstijoje.
Daugumoje JAV valstijų įstatymai draudžia tiesiogiai parduoti automobilius galutiniams vartotojams. Gamintojai turi platinti savo automobilius per nepriklausomus platintojus. Ši taisyklė buvo sukurta siekiant apsaugoti platintojus nuo nesąžiningos automobilių gamintojų konkurencijos. 2014 m. „Tesla“ Niujorke gavo išimtinį leidimą atidaryti penkias savo parduotuves.
Senatorė Patricia Fahy, anksčiau rėmusi ‚Tesla‘, dabar vadovauja iniciatyvai prieš šią įmonę. Kaip praneša „New York Times“, savo nuomonės pasikeitimą ji motyvuoja Elono Musko politine veikla: „Muskas yra vyriausybės, kuri panaikina visas elektromobilių infrastruktūros subsidijas, kovoja su vėjo energija ir blokuoja viską, kas galėtų padėti kovoti su klimato kaita, dalis. Kodėl turėtume jiems suteikti monopolį?
„Tesla“ rizikuoja. Niujorkas yra svarbi elektromobilių rinka, kurioje šiuo metu važinėja daugiau nei 172 000 elektromobilių. Apie pusė jų yra ‚Tesla‘ automobiliai. Pardavimo licencijų praradimas priverstų potencialius klientus pirkti automobilius kitose valstijose.
Verslo modelis spaudžiamas
Ši raida „Tesla“ ištiko jau ir taip sudėtingame etape. Pirmąjį 2025 m. ketvirtį elektromobilių pionierius užregistravo 8,5 proc. mažesnį pardavimų skaičių, palyginti su praėjusiais metais – tai pirmasis toks nuosmukis nuo koronaviruso pandemijos pradžios. Pelnas sumažėjo 55 proc., o konkurencija iš Kinijos gamintojų, tokių kaip BYD, ir įsitvirtinusių automobilių gamintojų, tokių kaip „Volkswagen“ ir ‚BMW‘, stiprėja.
„Tesla“ tiesioginės prekybos modelis nuo pat pradžių buvo pagrindinė įmonės strategijos dalis. Skirtingai nuo tradicinių automobilių gamintojų, „Tesla“ atsisakė nepriklausomų platintojų tinklo ir savo automobilius parduoda tiesiogiai klientams internetu ir savo parduotuvėse. Šis modelis leidžia įmonei kontroliuoti kainas ir pasiekti didesnį pelną. Tačiau bent jau Niujorke tai gali greitai baigtis.
Šaltinis: winfuture.de
Parašyti komentarą