Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Sužinokite, nuo kokios automobilio ridos pradeda atsirasti tam tikros problemos. Privalote žinoti apie galimas automobilio problemas
Automobiliai / Transporto priemonės

Sužinokite, nuo kokios automobilio ridos pradeda atsirasti tam tikros problemos. Privalote žinoti apie galimas automobilio problemas

Automobilių remonto dirbtuvės
Dalintis

Kuo didesnė automobilio rida ir naudojimo laikas, tuo daugiau problemų kyla ir tuo brangesnė tampa tolesnė jo priežiūra. Taigi, kokiai ridai esant atsiranda pirmosios rimtos problemos? Automobilio išlaikymui nuolat reikia pinigų – degalams, draudimui, planinei techninei priežiūrai, neplanuotiems gedimams, plovykloms, avarijoms, baudoms ir t. t. Be to, laikui bėgant jo likutinė vertė sparčiai mažėja, net jei jis nenaudojamas.

 

Automobilio tarnavimo laikas: kiek laiko pagal automobilių gamintojų lūkesčius jis tarnaus?

Nusidėvėjimą, degalus, planinę techninę priežiūrą ir draudimą apskaičiuoti palyginti lengva, o štai neplanuotų gedimų skaičiavimas šiek tiek sudėtingesnis. Čia nėra lengva apskaičiuoti išlaidas, nes yra patikimesnių ir mažiau patikimų automobilių. Be to, vieniems automobiliams atsarginės dalys yra brangesnės, o kitiems – pigesnės. Tačiau pabandysime apibendrinti.

Seniau automobilio akumuliatorių galėdavai pakeisti pats. Šiuolaikiniuose automobiliuose reikia ne tik parinkti tinkamą akumuliatorių, bet ir sukalibruoti elektros sistemą. Tai gali atlikti tik profesionalūs elektrikai, naudojantys modernią įrangą.

 

30-40 tūkst. kilometrų

Paprastai gana aktyvų vairavimo stilių turintys vairuotojai po šios ridos nusidėvi stabdžių trinkeles. Be to, kalbant apie šiuolaikinius aukštųjų technologijų automobilius, paprastai susidėvi ir priekinės, ir galinės trinkelės. Stabdžių trinkelių kaina skiriasi. Pavyzdžiui, senam „Renault Megane“ trinkelės kainuoja tikrai nebrangiai, o „Audi RS Q7“ – 10-12 kartų brangiau.

Panašus daugelio automobilių stabilizatorių tarnavimo laikas. Kiek jie dirba, priklauso nuo kelių kokybės. Tokių pakabos dalių kainos yra nedidelės, net ir brangių automobilių.

Automobilio remontas pagal nuvažiuotus kilometrus

 

Nuvažiavus 60-80 tūkst. km

Esant tokiai ridai, kai kuriems automobiliams jau reikia atlikti rimtesnį aptarnavimą, kurio metu keičiami diržai, įtempėjai, siurblys, aušinimo ir stabdžių skysčiai. Visos šios operacijos atliekamos pagal grafiką, todėl didžiajai techninei apžiūrai galite pasiruošti iš anksto. Tokio remonto kaina gali svyruoti nuo 300-500 eurų biudžetiniams automobiliams iki 600 – 1000 eurų aukščiausios klasės automobiliams.

Be to, esant tokiai ridai paprastai keičiamas antras stabdžių trinkelių komplektas ir antrą kartą tenka keisti stabilizatoriaus traukes. Jei automobiliu važinėjama labai blogais keliais, tuomet laikas keisti stabilizatoriaus įvores. Dažniausiai tai nėra labai brangios dalys.

 

100-120 tūkst. kilometrų

Nuvažiavus 100 tūkst. kilometrų, jau gali prasidėti pirmosios variklių problemos. Alyvos ar antifrizo nuotėkis nėra retas reiškinys daugelyje modelių. Taip pat galimos pirmosios ekologinės problemos, ypač su „Euro 6“ dyzeliniais varikliais. To priežastis – ne tiek pernelyg sudėtinga konstrukcija, kiek nekokybiški degalai, kurių vis dar galima įsigyti kai kuriose degalinėse arba perkant neaiškios kilmės dyzeliną iš „pažįstamo”.

 

150-180 tūkst. kilometrų

Tai rida, kai jau gali prasidėti pirmosios problemos su brangiais komponentais ir mazgais. Paprastai taip būna vairo mechanizmo krumpliaračio atveju. Dažniausiai tai restauruojama ir kainuoja apie 1000 eurų paprastiems automobiliams. Aukščiausios klasės automobilių kainos yra didesnės, bet ne drastiškai. Be to greičiausiai teks keisti amortizatorius.

 

200-250 tūkst. kilometrų

Ši rida jau laikoma gana didele. Daugumos automobilio komponentų eksploatavimo laikas jau artėja prie pabaigos. Paprastai turbiną reikia pakeisti arba restauruoti, čia remontas bus tikrai ne pigus. Pirmosios problemos prasideda su automatinėmis pavarų dėžėmis, kurių remontas kainuoja dar daugiau, pavyzdžiui VW, Škoda, KIA ir daugelio kitų automobilių automatinių pavarų dėžių remonto kaina prasideda nuo 1000-1500 eurų.

Esant tokiai ridai, jau sugenda katalizatoriai ir kietųjų dalelių filtrai. Ekologinių problemų sprendimas gali būti radikalus – pašalinti „nereikalingus“ elementus ir tada perprogramuoti valdymo blokus.

Tokios ridos varikliai jau gali sunaudoti daug alyvos ir reikalauti bent vidutinio remonto (stūmoklių žiedų keitimo).

Rimtas automobilio remontas

Daugiau nei 300 tūkst.

Daugeliu atvejų netikslinga eksploatuoti automobilius, kurių rida didesnė nei 300 tūkst. km. Remonto išlaidos per trumpą laiką gali viršyti paties automobilio kainą. Abejotinas ir tokių automobilių patikimumas – jie gali bet kada sugesti.

Išimtis gali būti „seni-geri“ automobiliai, pagaminti nuo aštuntojo dešimtmečio vidurio iki 2000-ųjų pradžios. Jei jie buvo gerai prižiūrimi, jų rida gali siekti daugiau nei pusę milijono kilometrų ar daugiau. Ir šie automobiliai vis dar turės likutinę eksploatavimo trukmę.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Carsharing Vokietijoje

Vokietijoje buvo įrengtas papildomas kelio ženklas 1010-70 „Automobilių dalijimasis“

Miestų transporto politikos formavimas šiandien susiduria su itin sudėtingais iššūkiais. Kaip derinti...

Elektriniai autobusai Europoje

Europos elektrinių autobusų revoliucija: 108 tūkstančiai iki 2030 metų – ambicija ar realybė?

Europos Komisijos paskelbta ataskaita apie komercinių elektrinių transporto priemonių rinką atskleidžia ambicingą...

Elektromobilių kainos, kaip išsirinkti

Vokietijos elektromobilių paradoksas: kai elektra tampa brangesne už benziną

Vokietijos elektromobilių rinkoje susiklostė paradoksali situacija – šalis, kuri save pozicionuoja kaip...

Siauriausias automobilis pasaulyje

Siauriausias pasaulyje automobilis – „Fiat Panda“ sugrįžo su sensacija

Italijos Pandino miestelyje, žaviame Kremonos provincijos kampelyje, dar kartą susibūrė automobilių entuziastai...