Daugelis vairuotojų pastebi, kad variklio alyva laikui bėgant keičia spalvą – iš skaidrios auksinės tampa tamsiai ruda ar net juoda. Kada tai įvyksta ir ar tai blogas ženklas? Pasirodo, pirmieji pokyčiai atsiranda ne anksčiau kaip po 3000 km, o tamsėjimą lemia suodžių dalelės, patenkančios į degimo kamerą. Tačiau ar verta dėl to nerimauti?
Alyva turi tamsėti
Tačiau tai, kad alyva netamsėja po 3000 km ridos, turėtų sukelti didelį nerimą. Tai gali būti ženklas, kad ji labai prastai tirpdo variklyje esančią taršą – nenori priimti net banalių suodžių. Todėl pirmą kartą supylus varikliui naujos rūšies alyvą, po 1000 km ridos būtina patikrinkite jos spalvą.
Atminkite, kad ir kokia būtų bazinė alyva, eksploatacijos metu ji vis tiek užsiteršia susidėvėjusiais produktais. Tuo tarpu priedai – net patys moderniausi ir pažangiausi – susidėvi.
Reguliari alyvos patikra – būtina! Po alyvos keitimo patikrinkite jos spalvą ne tik po 1000 km, bet ir vėliau – kas 2000–3000 km. Taip galėsite pastebėti galimas problemas anksčiau ir apsaugoti savo variklį nuo brangaus remonto.
Jei neturi ką rašyti,- sėdėkite ant unitazo ir žiūrėkite ar patamsėjo!
Patamseja ne anksciau kaip 3000km o pradeti tikrint po 1000 ir jai nepatamsejus jau verta sunerimti? Juk patys rasot kad be 3000km noeks neturi keistis!