Vidiniai konfliktai „Tesla” kompanijoje pasiekė kritinį tašką – grupė darbuotojų viešai pareikalavo generalinio direktoriaus Elono Musko atsistatydinimo. Darbuotojai kaltina jį dėl neigiamos įtakos pardavimams ir bendrai kompanijos būklei.
Šis precedento neturintis žingsnis atspindi augantį nepasitenkinimą tarp personalo, kuris mano, kad prekės ženklo politizavimas ir generalinio direktoriaus atsitraukimas nuo pagrindinių verslo procesų daro nepataisomą žalą „Tesla”. Pasak jų atvirame laiške išdėstytų argumentų, pardavimų kritimas 2024 metais ir pirmajame 2025 metų ketvirtyje (pirmą kartą per dešimtmetį) yra tiesioginis Musko veiksmų, o ne rinkos svyravimų ar gamybos vėlavimų rezultatas.
Darbuotojai teigia, kad nepaisant bendro elektromobilių rinkos augimo JAV, „Tesla” parduoda vis mažiau automobilių, o sandėliai pildosi neparduotais „Model Y” modeliais. Jie atmeta kompanijos paaiškinimus, kad pirkėjai tiesiog laukia naujų modelių, ir tvirtina, kad problema slypi paklausos praradime dėl asmeninio Musko prekės ženklo įvaizdžio.
Elono Musko pareiškimą apie „persiorientavimą” į „Tesla” darbuotojai laiko ne tik neteisingą, bet ir įžeidžiantį, kadangi atsakomybė perkeliama darbuotojams, kurie, jų nuomone, daro viską, ką gali, kad palaikytų kompaniją.
Situaciją dar labiau komplikuoja Mathew Labrot, vieno iš laiško autorių, atleidimas, kuris teigia buvęs atleistas už dalyvavimą šiame proteste. Tai kelia susirūpinimą dėl saviraiškos laisvės kompanijoje ir pabrėžia įtampą tarp vadovybės ir darbuotojų. Be to, Muskui priklausančioje „X” platformoje buvo užblokuota paskyra, sukurta laiško platinimui, kas kelia klausimų dėl jo deklaruojamo atsidavimo žodžio laisvei.
Šių įvykių kontekste „Tesla” pranešė apie savaitės atostogas darbuotojams „Gigafactory Texas” gamykloje, kas rodo rimtas problemas su paklausa ir gamybos mažinimo būtinybę. Analitikai pabrėžia, kad „Tesla” direktorių valdyba turėtų nedelsiant įsikišti, kad užkirstų kelią tolesniam situacijos blogėjimui. Jie įspėja, kad problemos ignoravimas gali lemti talentų nutekėjimą ir konkurencijos sustiprėjimą, kas galiausiai padarys nepataisomą žalą kompanijai, kuri kadaise buvo elektromobilių pramonės lyderė.