Tesla Kinijoje išgyvena didelę įvaizdžio, o kartu ir pardavimų krizę. Kinijos lengvųjų automobilių asociacijos duomenimis, 2025 m. pirmąjį ketvirtį didmeniniai „Tesla“ pardavimai Azijos šalyje per metus sumažėjo 21,8 proc. palyginti su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu, o mažmeniniai pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, nepakito. Palyginimui, pagrindinis „Tesla“ konkurentas BYD per tą patį laikotarpį augo 18,8 proc.
Tesla darbuotojai atsisako laisvų dienų
„Tesla“ pardavėjai, kurie turi daugiausiai tiesioginio kontakto su klientais, jaučia vis didesnį gamintojo spaudimą. Daugelis pardavėjų atsisakė laisvadienių, kad galėtų dirbti septynias dienas per savaitę, o pamainos truktų beveik 13 valandų per dieną.
Pasak Pekine dirbančių „Tesla“ darbuotojų, pagal dabartinį standartą per dieną reikia parduoti bent vieną automobilį, o tai reiškia apie 30 automobilių per mėnesį. Deja, daugeliui pardavėjų sunku parduoti net 3-4 automobilius per savaitę. To rezultatas – didelė darbuotojų kaita. Vienoje Pekino parduotuvėje visa pardavėjų komanda keičiasi maždaug kas pusantro mėnesio.
Nauji darbuotojai susiduria su griežtu įvadiniu procesu. Per tris dienas jie turi įsisavinti žinias apie gaminius, kasdien tikrinamas jų skaitymas. Ketvirtąją dieną jie turi sudaryti sandorius arba būti atleisti.
„Tesla“ turi senkantį portfelį
Dėl kokios priežasties „Tesla“ turi tokių didelių problemų Kinijoje? Ekspertų teigimu, pagrindinė priežastis – senstantis produktų asortimentas, kuris nespėja žengti koja kojon su sparčiais Kinijos automobilių gamintojų, tokių kaip BYD, pokyčiais. Šių metų pradžioje pristatytas atnaujintas „Model Y“ suteikė tam tikrą pardavimų pagreitį, tačiau nesugrąžino „Tesla“ ankstesnės rinkos lyderės pozicijos.
Remiantis pramonės pranešimais, „Tesla“ komanda Kinijoje kuria naują automobilį – greičiausiai pigesnę „Model Y“ versiją. Jei dabartinis atnaujintas „Model Y“ pasirodys nepakankamas, pigesnė versija gali būti pristatyta antrąjį šių metų pusmetį.
Pirmąjį ketvirtį „Tesla“ mažmeniniai pardavimai Kinijoje pasiekė 134 600 vienetų ir sudarė beveik 40 proc. pasaulinių pardavimų. Todėl nenuostabu, kad Kinijos rinka JAV gamintojui yra akių dūmimas. Juolab kad kituose pasaulio regionuose, įskaitant Lenkiją, pardavimai gerokai sumažėjo.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą