Tesla ir BMW padavė Europos Komisiją į teismą, praneša Bloomberg. Tai protestas prieš baudžiamuosius tarifus, taikomus iš Kinijos į ES importuojamiems elektromobiliams, kurie siekia net 45 proc.
„Tesla “ Elono Musko ieškinys atspindi pastaraisiais mėnesiais turtingiausio pasaulio žmogaus kurstomą įtampą su ES. E. Muskas papiktino Europos politikus savo parama dešiniojo sparno partijoms, tokioms kaip Vokietijos AfD, taip pat tapo ES taikiniu dėl to, kad nesugebėjo moderuoti turinio savo X platformoje.“ – „Bloomberg“ rašo.
Kita vertus, BMW savo pareiškime nurodė, kad ES tarifai elektromobiliams nepadeda Europos gamintojų konkurencingumui, o priešingai – kenkia pasaulinėje rinkoje veikiančioms įmonėms. Agentūra „Bloomberg“ pabrėžia, kad abiejų ieškinių detalės nebuvo atskleistos.
Tarifai mažina elektromobilių prieinamumą Europos klientams ir netgi gali sulėtinti transporto dekarbonizacijos procesą, pabrėžė bendrovė.
Muitai iš Kinijos į ES įvežamiems elektromobiliams
Europos Komisija parengė dirvą muitams, spalio mėn. balsuodama už jų įvedimą po to, kai atlikus tyrimą buvo nustatyta, kad Kinija nesąžiningai subsidijuoja savo pramonę. Kaip primena agentūra, kelis mėnesius trukusių derybų metu nepavyko išspręsti prekybos ginčo, todėl Briuselis nusprendė įvesti naujus mokesčius, kurie papildytų esamą 10 proc. importo muitą. Verta priminti, kad muitai taikomi ne tik Kinijos gamintojų elektriniams automobiliams, bet ir Kinijoje gaminamiems vakarietiškų prekės ženklų automobiliams.
Tai dviašmenis kardas. ES gali pralaimėti dėl tarifų elektromobiliams iš Kinijos
ES, be jau galiojančio 10 proc. mokesčio, įvedė 7,8 proc. antisubsidijų muitą „Tesla“. BMW importuojamiems automobiliams buvo įvestas 20,7 proc. muitas. Bendrovė tiesiogiai nukentėjo dėl to, kad jos elektrinis „Mini Cooper“ ir 100 proc. elektrinis „Mini Aceman“ gaminami Kinijoje, nustatė „Autogear“.
Šaltinis: Money.pl