Naujame tyrime Amerikos automobilių tyrimų interneto svetainė išanalizavo 2017-2022 m. eismo įvykių statistiką, daugiausia dėmesio skirdama eismo įvykiams, kuriuose žuvo bent vienas žmogus. Ypač išsiskyrė vienas prekės ženklas.
Didžiausias mirtinų eismo įvykių skaičius Tesla automobiliuose
Remiantis „iSeeCars“ atliktu tyrimu, „Tesla“ automobiliai JAV patenka į daugiausiai mirtinų autoįvykių. Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) žūčių analizės ataskaitų sistemos (FARS) duomenys apie 2018-2022 m. modelio automobilius rodo, kad kas 357 mln. nuvažiuotų kilometrų įvyksta mirtinas eismo įvykis. Tai reiškia, kad nacionalinis vidurkis vienam milijardui kilometrų (mirtinų eismo įvykių rodiklis) yra 2,8. Su 5,6 mirtinų eismo įvykių milijardui kilometrų „ Tesla“ markės automobilių mirtinų eismo įvykių rodiklis yra didžiausias iš visų automobilių markių, antroje vietoje yra „Kia“ ( 5,5), trečioje – „Buick“ (4,8), ketvirtoje – „Dodge“ (4,4) ir ketvirtoje – „Hyundai“ (3,8).
Y ir S modeliai ypač nukentėjo
Remiantis duomenimis, kas 178 milijonus „Tesla“ nuvažiuotų kilometrų avarijose žūsta po vieną žmogų. Ypač nukentėjo „Tesla Model Y“ – 10,6 mirtinų avarijų milijardui kilometrų. Modelio S rodikliai taip pat prasti – 5,8. Dėl to buvo kritikuojamas „Tesla“ durų rankenų mechanizmas: kai kuriais atvejais po avarijų keleiviai negalėjo laiku išsilaisvinti iš automobilio. Tokie incidentai reti, tačiau avarijos atveju gali turėti mirtinų pasekmių.
Svarbus vaidmuo tenka vairuotojo elgesiui ir vairavimo sąlygoms
Vis dėlto iš šių duomenų galima spręsti ne apie tai, kiek saugus yra automobilis pats savaime, o apie tai, kaip jį vairuoja naudotojai. „Nauji automobiliai yra saugesni nei bet kada anksčiau, – aiškino iSeeCars vykdomasis analitikas Karlas Braueris.
Brauerio teigimu, šiuolaikiniai automobilių modeliai su pažangia važiuoklės konstrukcija, pagalbos vairuotojui technologijomis ir įvairiomis vairuotoją supančiomis oro pagalvėmis užtikrina puikią keleivių apsaugą. Tačiau šias saugos priemones atsveria išsiblaškymas vairuojant ir didesnis greitis, dėl kurio pastaraisiais metais didėja avarijų ir mirčių skaičius.
„Dauguma automobilių gavo puikius saugos įvertinimus ir gerai pasirodė IIHS ir NHTSA avarijų bandymuose, taigi tai nėra automobilio konstrukcijos problema“, – tęsė Braueris.
Pasak jo, duomenys apie mirtinų avarijų sąrašą greičiausiai atspindi vairuotojų elgesio ir vairavimo sąlygų derinį, dėl kurio padaugėjo avarijų ir žuvusiųjų.
Z karta sukelia daugiausia avarijų
Be to, finansų grupės „Lending Tree“ atliktas tyrimas rodo, kokie žmonės dažniausiai sukelia automobilių avarijas. Remiantis rezultatais, Z karta (18-26 metų amžiaus žmonės) keliuose sukelia daugiausia avarijų. Šis rodiklis yra beveik dvigubai didesnis nei kitos pagal dydį amžiaus grupės – tūkstantmečio kartos atstovų (27-42 m.), kurių 1000 vairuotojų tenka tik 25,13 įvykių. Kitų vyresniųjų kartų eismo įvykių rodikliai buvo panašūs ir siekė apie 20 incidentų 1000 vairuotojų.
Pasak „Lending Tree“ draudimo eksperto Robo Bhatto, aukštą Z kartos vairuotojų eismo įvykių skaičių galima paaiškinti patirties stoka ir dideliu polinkiu rizikuoti. Jis taip pat pabrėžė išsiblaškymo prie vairo vaidmenį. „Bet kurios kartos vairuotojams sunku atsispirti pagundai vairuojant patikrinti mobilųjį telefoną. Tačiau jauniems vairuotojams tai gali būti ypač sunku, nes jie neturi tokios impulsų kontrolės kaip vyresni vairuotojai“, – sakė draudimo ekspertas.
Šaltinis: finanzen.net