Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Tik nedaugelis žmonių atkreipia dėmesį į tą mažą daiktą ant saugos diržo. Jis atlieka svarbų vaidmenį
Automobiliai / Transporto priemonės

Tik nedaugelis žmonių atkreipia dėmesį į tą mažą daiktą ant saugos diržo. Jis atlieka svarbų vaidmenį

Saugos diržas ir jo naudojimas
Dalintis

Vairuotojai ir keleiviai, kasdien naudojantys saugos diržus, nesusimąsto apie visus jų konstrukcijos elementus. Vienas iš jų – maža apvali saga, esanti ant kiekvieno diržo. Jis nepastebimas, bet atlieka labai svarbią funkciją.

Saugos diržai lėktuvuose atsirado 1920 m., tačiau automobiliuose jie pradėti naudoti tik XX a. šeštajame dešimtmetyje. Iš pradžių jie buvo panašūs į tuos, kurie naudojami lėktuvuose. Tai buvo tik juosmens diržai, kurie neužtikrino visiškos apsaugos nelaimingo atsitikimo atveju.

Proveržis įvyko 1958 m., kai „Volvo“ inžinierius Nilsas Bohlinas išrado trijų taškų saugos diržą, kuris tapo automobilių standartu. Įmonė neužpatentavo jo siekdama gauti pelno, bet suteikė galimybę naudotis konstrukcija visiems gamintojams. Tai prisidėjo prie masinio šio išradimo, kasmet išgelbstinčio milijonus gyvybių, pritaikymo.

Šiandien saugos diržai yra privaloma automobilių įranga visame pasaulyje ir nuolat tobulinami: nuo įtempiklių sistemų iki išmaniųjų sprendimų, veikiančių kartu su oro pagalvėmis. Saugos diržai taip pat pasižymi išradingu paprastumu.

 

Kam skirta saugos diržo „saga”? Tai atlieka paprastą, bet svarbią funkciją

„Sagos” paskirtis – laikyti saugos diržo sagtį tinkamame aukštyje. Dėl to diržą užsegti lengviau ir greičiau, o sagtis nenuslysta žemyn, kur ją būtų sunku rasti.

Be to, sagtis visuomet yra aukščiau diržo, todėl apsaugo ją nuo pažeidimų, pavyzdžiui, kai ją užkliudo durys. Beveik nematoma „saga” turi įtakos diržo patogumui, tačiau taip pat palengvina prisisegimą, o tai prisideda prie vairuotojų ir keleivių saugumo.

Tyrimai vienareikšmiškai patvirtina, kad saugos diržų naudojimas gerokai padidina tikimybę išgyventi ir sumažina sunkių sužalojimų riziką. Priekinio susidūrimo atveju diržai sumažina vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio mirties riziką maždaug 45 %, o sunkių sužalojimų riziką – 50 %.

Štai kodėl saugos diržų naudojimas tapo privalomas. To reikalauja Kelių eismo taisyklės.

Šaltinis: natemat.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Kas atsitiks, jei elektromobilis išsikraus iki 0

Kai „Tesla” akumuliatorius išsikrauna iki nulio: technologijos ribos ir realybė

Elektromobilių era keičia ne tik mūsų kelionių pobūdį, bet ir verčia iš...

Didžiulis karštis automobilyje

Kaip atvėsinti automobilio saloną per karščius: 10 veiksmingų patarimų

Vasaros karščiai vairuotojams atneša ne tik saulėtą nuotaiką, bet ir nemalonią problemą...

Sunkvežimių dalys

Kas lemia sunkvežimio vairo mechanizmo ilgaamžiškumą?

Sunkvežimio vairo mechanizmas yra vienas svarbiausių komponentų, užtikrinančių saugų ir efektyvų transporto...

Apple iOS 26 su Meteo / Liudas Baronas / Vladimka production / Shutterstock.com

Lietuvos orai – tiesiai jūsų automobilio ekrane: Meteo.lt valdikliai atkeliauja į „Apple CarPlay“

Rudeniop orų stebėtojų laukia naujovės – vairuotojai, turintys „Apple“ įrenginius, galės naudotis...