Vairuotojai ir keleiviai, kasdien naudojantys saugos diržus, nesusimąsto apie visus jų konstrukcijos elementus. Vienas iš jų – maža apvali saga, esanti ant kiekvieno diržo. Jis nepastebimas, bet atlieka labai svarbią funkciją.
Saugos diržai lėktuvuose atsirado 1920 m., tačiau automobiliuose jie pradėti naudoti tik XX a. šeštajame dešimtmetyje. Iš pradžių jie buvo panašūs į tuos, kurie naudojami lėktuvuose. Tai buvo tik juosmens diržai, kurie neužtikrino visiškos apsaugos nelaimingo atsitikimo atveju.
Proveržis įvyko 1958 m., kai „Volvo“ inžinierius Nilsas Bohlinas išrado trijų taškų saugos diržą, kuris tapo automobilių standartu. Įmonė neužpatentavo jo siekdama gauti pelno, bet suteikė galimybę naudotis konstrukcija visiems gamintojams. Tai prisidėjo prie masinio šio išradimo, kasmet išgelbstinčio milijonus gyvybių, pritaikymo.
Šiandien saugos diržai yra privaloma automobilių įranga visame pasaulyje ir nuolat tobulinami: nuo įtempiklių sistemų iki išmaniųjų sprendimų, veikiančių kartu su oro pagalvėmis. Saugos diržai taip pat pasižymi išradingu paprastumu.
Kam skirta saugos diržo „saga”? Tai atlieka paprastą, bet svarbią funkciją
„Sagos” paskirtis – laikyti saugos diržo sagtį tinkamame aukštyje. Dėl to diržą užsegti lengviau ir greičiau, o sagtis nenuslysta žemyn, kur ją būtų sunku rasti.
Be to, sagtis visuomet yra aukščiau diržo, todėl apsaugo ją nuo pažeidimų, pavyzdžiui, kai ją užkliudo durys. Beveik nematoma „saga” turi įtakos diržo patogumui, tačiau taip pat palengvina prisisegimą, o tai prisideda prie vairuotojų ir keleivių saugumo.
Tyrimai vienareikšmiškai patvirtina, kad saugos diržų naudojimas gerokai padidina tikimybę išgyventi ir sumažina sunkių sužalojimų riziką. Priekinio susidūrimo atveju diržai sumažina vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio mirties riziką maždaug 45 %, o sunkių sužalojimų riziką – 50 %.
Štai kodėl saugos diržų naudojimas tapo privalomas. To reikalauja Kelių eismo taisyklės.
Šaltinis: natemat.pl
Parašyti komentarą