Lietuvos keliuose, ypač gyvenamuosiuose rajonuose, netoli mokyklų, pėsčiųjų perėjų ir pavojingose vietose, dažnai galima sutikti dirbtinius nelygumus, kuriuos vairuotojai vadina „gulinčiais policininkais“. Jų pagrindinė paskirtis – priversti vairuotojus sumažinti greitį ir laikytis saugaus greičio režimo ten, kur tai ypač būtina. Tačiau, nepaisant aiškaus tokių kliūčių įrengimo tikslo, kai kurie vairuotojai, norėdami sutaupyti laiko ar sumažinti nepatogumus važiuojant, bando „apgauti“ sistemą, taikydami įvairius manevrus, kurie, deja, yra ne tik neveiksmingi, bet ir dažnai pavojingi bei žalingi automobiliui.
Trys pagrindinės vairuotojų klaidos
Viena iš labiausiai paplitusių ir žalingiausių klaidų yra bandymas pervažiuoti „gulintį policininką“ pernelyg dideliu greičiu. Tai ypač dažnai daro pradedantieji arba tiesiog neatsargūs vairuotojai, manantys, kad greitai įveikę nelygumą, jie „pralėks“ pro jį, sutaupydami laiko ir nervų. Iš tiesų, toks „peršokimas“ sukuria pernelyg didelę smūginę apkrovą automobilio pakabos elementams. Nuolatinis tokių apkrovų veikimas pagreitina amortizatorių, atramų ir kitų pakabos komponentų nusidėvėjimą, o tai neišvengiamai veda prie brangaus remonto.
Kitas pavojingas ir neveiksmingas veiksmas yra bandymas pervažiuoti „gulintį policininką“ tik vienu ratu, iš dalies išvažiuojant į kelkraštį arba apvažiuojant kliūtį iš šono. Kai kurie vairuotojai mano, kad taip jie sumažina apkrovą vienos automobilio pusės pakabai. Tačiau toks manevras yra labai pavojingas, nes kelia didelį pavojų prarasti automobilio kontrolę, ypač jei kelkraštis nelygus, o tai gali sukelti eismo įvykį. Be to, važiavimas per didelius nelygumus tik vienu ratu sukelia kėbulo pasvirimą ir asimetrinę apkrovą pakabai.
Trečia dažniausiai pasitaikanti klaida – vėlyvas stabdymas. Tai atsitinka, kai neatsargus vairuotojas per vėlai pastebi „gulintį policininką“ ir yra priverstas staigiai nuspausti stabdžių pedalą tiesiogiai prieš kliūtį arba net ant jos. Tokioje situacijoje automobilis patiria didelę smūginę apkrovą, kuri savo destruktyviu poveikiu pakabai yra ne mažiau pavojinga nei važiavimas dideliu greičiu. Staigus stabdymas prieš pat smūgį sustiprina neigiamą poveikį pakabos elementams.
Kaip teisingai važiuoti per dirbtinius nelygumus
Kaip teisingai važiuoti per dirbtinius nelygumus, kad nepažeistumėte automobilio ir liktumėte saugūs? Iš tiesų, teisingas metodas yra gana paprastas ir susideda iš prognozavimo ir sklandžių veiksmų. Tokius pakilimus reikia pastebėti iš anksto. Tai suteikia jums pakankamai laiko, kad galėtumėte sklandžiai, be staigių judesių, sumažinti greitį. Staigiai stabdyti prieš „gulintį policininką“ negalima.
Taip pat nereikėtų staigiai greitėti po jo pravažiavimo. Venkite staigių posūkių vairuotojo vairu tiesiai važiuojant per nelygumą – automobilis turi važiuoti tiesiai. Svarbiausia taisyklė: tuo metu, kai automobilio ratai užvažiuoja ant dirbtinio nelygumo, greitis neturi viršyti 15 kilometrų per valandą. Toks mažas greitis leidžia pakabos elementams sklandžiai „apdoroti“ kliūtį, sumažinant smūginę apkrovą ir nusidėvėjimą.
Laikantis šių paprastų taisyklių važiuojant per „gulintį policininką“ – iš anksto pastebėti kliūtį, sklandžiai sumažinti greitį iki saugaus 15 km/h, važiuoti tiesiai ir vengti staigių manevrų – ne tik užtikrinama jūsų ir keleivių saugumas bei komfortas, bet ir žymiai prailginamas jūsų automobilio pakabos tarnavimo laikas. Tai padeda išvengti ankstyvo komponentų nusidėvėjimo ir, atitinkamai, brangaus remonto, o tai yra svarbi bet kurio ukrainiečių vairuotojo rūpestingumo savo transporto priemonei dalis.
Parašyti komentarą