Ant seklumos gali užplaukti ne tik keltas ar laivas, bet ir keliu važiuojantis paprastas sunkvežimis. Tokių nedėkingų realijų siekiama išvengti nauju kelio ženklu. Britai ir airiai pirmieji Europoje suprato „sunkvežimio užvažiavimo ant žemės“ pasekmes, kai ilgos žemagrindės puspriekabės užstringa ant geležinkelio pervažų ar tiltų.
Dažniausiai sunkvežimiai dugnu užkliūva ant bėgių arba ant aukšto nelygaus paviršiaus. Kad būtų išvengta nelaimingų ir materialinę žalą darančių incidentų, čia buvo įvestas įspėjamasis kelio ženklas.
Ženkle pavaizduotas vienas gauburys ir virš jo pakibęs transporto priemonės siluetas.
Kalbant apie oficialų pavadinimą, dažniausiai vartojamas žodis „grounding“, kuris įspėja apie kelio nelygumus.
Bet kuriuo atveju tai aiškiai parodo, kad sunkvežimis gali užstrigti probleminiame kelio ruože.
Paprastai toks ženklas statomas prie geležinkelio pervažų, tramvajaus bėgių ar tiltų su kalneliais. Paprastai geležinkelio bėgiai būna ant pylimų, kuriuos kerta seno tipo keliai su trumpais pakilimais į aukštesnę vietovę ir tokiais pat trumpais nusileidimais.
Tokie pakilimai nekelia grėsmės aukštoms puspriekabėms, tačiau šiuolaikinių ilgų žemagrindžių priekabų sistemų prošvaisa yra nedidelė. Važiuojant papildomas geležinkelio bėgių aukštis gali ne tik subraižyti transporto priemonės apačią, bet ir palikti jos ratus pakibusius ore.
Parašyti komentarą