Automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis užvaldė kelius, tačiau daugelis vairuotojų vis dar daro lemtingas klaidas! Ypač daug neaiškumų kyla dėl „N“ (Neutral) pavaros – jos funkcija automatinėje pavarų dėžėje yra visai kitokia nei mechaninėje. Kada ją naudoti, o kada geriau vengti? Netinkamas naudojimas gali net sutrumpinti automobilio tarnavimo laiką! Skaitykite toliau ir sužinokite, ar jūs nekenkiate savo automobiliui patys to nežinodami!
Eksploatuojant automobilį su mechanine pavarų dėže, kartais važiuojant reikia įjungti neutralią pavarą, tačiau tai nerekomenduojama daryti automobiliuose su automatine pavarų dėže.
Kodėl gamintojai įtaisė N režimą automatinėse transmisijose?
Šis režimas buvo įvestas dėl kelių svarbių priežasčių. Automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis vairuotojai turi ne tik važiuodami perjungti D ir R pavaras, bet ir teisingai naudoti N režimą, o stovėdami būtinai pasukti pavarų perjungimo svirtelę į P padėtį.
Kartais patartina naudoti neutralųjį režimą, nes jis padeda sumažinti transmisijos apkrovą. Tai ypač svarbu tais atvejais, kai reikia ilgai laukti prie šviesoforų arba ilgose spūstyse.
Žinoma tai ne vienintelė priežastis. N režimas pirmiausia naudojamas sugedusiam automobiliui vežti į techninės priežiūros centrą jį velkant. Jis atrakina ratus.
Be to, svarbu nepamiršti, kad atliekant techninę priežiūrą, pavyzdžiui, tikrinant pakabą arba šalinant įvairias problemas, technikams gali prireikti užtikrinti, kad ratai laisvai suktųsi.
Svarbu prisiminti, kad važiuojant su automatine pavarų dėže draudžiama perjungti į neutralią padėtį, nes dėl to gali sutrumpėti transmisijos tarnavimo laikas.
Kritinis aspektas N rėžimą naudoti priparkavus automobilį. Įjungi N, užtrauki rankinį stabdį, leidi automobiliui „pakibti” ant rankinio ir tik tada jungi P. Taip palieki automobilio apkrovą rankiniui, o ne automatinei dėžei