Dėl grėsmės, kad 2025 m. automobilių gamintojams bus skirtos didelės baudos už aplinkosaugos reikalavimų nevykdymą, Europos automobilių gamintojai patirs didelių ekonominių nuostolių. Vokietija pradeda priešintis Briuselio klimato sankcijoms.
Vokietijos automobilių pramonė ir taip išgyvena sunkų laikotarpį, o dabar ES klimato sankcijos Vokietijos automobilių gamintojams gali kainuoti milijardines baudas.
Vokietijos ekonomikos ministras Robertas Habeckas jau pradėjo atvirai kalbėti apie galimus ES finansinius spąstus. Situaciją, susijusią su klimato apribojimais, aprašo verkehrsrundschau.de.
Nuo kitų metų klimato reikalavimai automobilių gamintojams taps griežtesni. Pagal šiuo metu galiojančius ES teisės aktus gamintojams gresia baudos, jei jie viršija vadinamuosius ES klimato tikslus automobilių pramonei. Tai reiškia, kad nustatomas išmetamo CO2 kiekio vienam kilometrui limitas – vidutinė visų per metus ES įregistruotų transporto priemonių vertė.
Šiuo metu ši vertė yra 115,1 g CO2 vienam kilometrui vienai transporto priemonei. Tikimasi, kad 2025 m. ji sumažės iki 93,6 gramo, o 2030 m. – iki 49,5 gramo. Jei šio standarto bus nepaisoma, gamintojai turės mokėti baudas už per didelį išmetamo CO2 kiekį.
Šiuo metu transporto priemonėms šio tikslo pasiekti nepavyksta, nes Vokietijos gamintojai kovoja su silpnais pardavimais ir didelėmis perėjimo prie elektrinių pavarų sąnaudomis.
Vokietijos Federacinės Respublikos ekonomikos ir klimato apsaugos ministras nori užkirsti kelią galimoms ES klimato baudoms automobilių gamintojams. Jis siūlo, kad galimas baudas 2025 m. būtų galima kompensuoti automobilių bendrovėms 2026 ir 2027 m.
Pasak Habecko, baudos turėtų būti lankstesnės – automobilių bendrovės turėtų būti skatinamos judėti į priekį ir „nemokėti milijardinių baudų šioje situacijoje, kuri joms ir taip yra sunki“.
Parašyti komentarą