„Waymo“ paskelbė apie 1212 autonominių transporto priemonių atšaukimą Jungtinėse Valstijose – tai sudaro net 80 % viso jos savavaldžių taksi autoparko. Šis žingsnis žengtas po to, kai daugybė bendrovės automobilių per trumpą laiką pateko į smulkius eismo įvykius važiuodami nedideliu greičiu. Atšaukimas apima kelis JAV didmiesčius, kuriuose veikia „Waymo“ paslaugos – tokie kaip Finiksas ir San Fransiskas.
Skirtingai nei ankstesni incidentai, šįkart problema nėra susijusi su konkrečia vieta ar maršrutu. Pasak JAV institucijoms pateiktų dokumentų, šie automobiliai turi sunkumų atpažįstant ir saugiai apeinant stacionarius arba iš dalies stacionarius objektus – tokius kaip vartai, stulpeliai ar užtvarų grandinės. Dėl to transporto priemonės esą kelis kartus kliudė kliūtis, ypač siaurose ar riboto matomumo erdvėse.
Dauguma šių įvykių įvyko mažais greičiais ir be rimtų pasekmių žmonėms, tačiau tai kelia abejonių dėl sistemų patikimumo ir kelia nerimą vietos bendruomenėse.
Tikimasi programinės įrangos atnaujinimo
„Waymo“ kol kas neplanuoja fizinių pataisymų – vietoj to greičiausiai bus išleistas programinės įrangos atnaujinimas, skirtas pagerinti kliūčių atpažinimą ir važiavimo saugumą ribotose erdvėse. Bendrovė nurodė, kad tokie sprendimai – tai dalis jos „nepertraukiamo tobulinimo proceso“.
Kontekstas: vis didesnis autonominio vairavimo spaudimas
Šis atšaukimas įvyksta tuo metu, kai autonominių transporto priemonių pramonė patiria vis daugiau viešos ir reguliacinės priežiūros. Po keleto rezonansinių atvejų, kai savavaldžiai automobiliai sukėlė pavojų pėstiesiems ar netgi susidūrė su avarinėmis tarnybomis, tokie incidentai ne tik mažina visuomenės pasitikėjimą, bet ir gali sulėtinti viso sektoriaus plėtrą.
Be to, Kalifornijos ir kitų valstijų transporto reguliuotojai vis dažniau reikalauja aiškesnių ataskaitų apie technologijų saugumą, testavimo rezultatus ir avarijų statistiką.
Ar tai tik laikinas žingsnis?
„Waymo“ atveju tai – vienas didžiausių atšaukimų autonominių transporto priemonių rinkoje, tačiau bendrovė tvirtina, kad tai leidžia sistemingai tobulinti technologiją. Ekspertai teigia, kad tokie incidentai – neišvengiama naujos kartos mobilumo dalis, tačiau pabrėžia būtinybę atvirai ir atsakingai komunikuoti su visuomene apie rizikas ir saugos priemones.
Išvada: „Waymo“ atšaukimas parodo, kad net ir pažangiausios autonominės sistemos tebėra vystymosi stadijoje. Kol jos taps kasdienybe, tokie atvejai išliks reikšminga technologinės pažangos ir reguliavimo diskusijų dalimi.
Šaltinis: insideevs.com